دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

اریک اشمیت رئیس کنونی و مدیر اجرایی سابق شرکت گوگل به توانایی رقیب قدیمی خود یعنی شرکت اپل اعتراف کرد و برنامه جدید این شرکت را خطری رقابت‌جویانه برای تجارت جست‌وجوی اینترنتی شرکت گوگل اعلام کرد.

به گزارش مهر، اریک اشمیت معتقد است که برنامه کنترل صوتی سیری (Siri) شرکت اپل برای تجارت کلیدی جست‌وجوی اینترنتی شرکت گوگل خطر رقابت‌جویانه بزرگی به شمار می‌رود.

اشمیت این سخنان را در نامه‌ای برای پاسخ به سؤالات کمیته فرعی ضد‌انحصارگرایی سنای آمریکا بیان کرد زیرا این شرکت در حال حاضر متهم به سوءاستفاده از قدرت و سلطه خود در جست‌وجوی آنلاین بوده و تحت بازپرسی و سؤال قرار دارد. وی در گفته‌های پیشین خود در سپتامبر 2010 خطر اپل یا فیس‌بوک را به‌عنوان رقبایی جدی با شرکت گوگل انکار کرده بود.

اشمیت در نامه خود گفته است: سخنان گذشته‌ام کاملا نادرست بوده‌اند و سیری اپل به‌عنوان برنامه کنترل صوتی برای دستیابی به پاسخ‌های مختلف از طریق آی‌فن دستاوردی قابل توجه بوده و خلاقیت در جست‌وجو را به نمایش می‌گذارد.

گوگل رقبای بسیار قدرتمندی دارد و ما گاهی در پیش‌بینی خطرهای رقابت‌جویانه که به واسطه شیوه‌های جدید دستیابی به اطلاعات به‌وجود می‌آیند، ناموفق عمل می‌کنیم. اشمیت همچنین در دو مقاله فناوری از سیری اپل به‌عنوان قاتل گوگل و نقطه ورود اپل به تجارت موتورهای جست‌وجو یاد کرده است.

براساس گزارش بی‌بی‌سی، تحقیقات و بازپرسی‌هایی که در حال حاضر از گوگل به عمل می‌آید براساس این ادعاست که گوگل نتایج جست‌وجوی خود را به‌منظور افزودن مقادیر غیرمتناسبی از بار ترافیک شبکه به سوی وب‌سایت‌های متعلق به‌خود، از قبیل وب سایت یو تیوب، دستکاری می‌کند. این در حالی است که گوگل همواره به صداقت و پاکی الگوریتمی که نتایج جست‌وجوهای موتور جست‌وجویش را ایجاد می‌کند، بالیده است.

کد خبر 154269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز