همشهری آنلاین: حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر تهدید کرد، اگر به بیمارستان زندان طره منتقل شود، اقدام به خودکشی خواهد کرد.

به گزارش فارس، پایگاه اطلاع رسانی روزنامه روز الیوسف از مخالفت حسنی مبارک با انتقالش به بیمارستان زندان طره خبر داد و گفت، اگر کسی او را وادار به این کار کند، خودکشی خواهد کرد.

وزارت کشور مصر روز دوشنبه به مسئولان زندان طره در قاهره دستور داده بود، بیمارستان این زندان را برای انتقال حسنی مبارک از بیمارستان مرکز العالمی به این زندان فراهم کنند.

منابع آگاه می‌گویند: مبارک پس از شنیدن این خبر به شکل بی‌سابقه‌ای عصبانی شد و از افسران ارتباطات و نگهبانانش خواست که با مسئولان مربوطه تماس گرفته و مخالفت خود را با این تصمیم به آنها اطلاع دهد.

این منابع در ادامه می‌افزایند: وقتی مبارک با مخالفت افسران مربوطه جهت گرفتن تماس مواجه شد، تمام وسایل اتاق خود را در هم شکست و تنها پس از تزریق آرامبخش توسط پزشک مخصوص آرام گرفت. 

همچنین سر لشکر "محمد ابراهیم"، وزیر کشور مصر در فرمانی به مسئولان زندان طره در قاهره دستور داده است، بیمارستان این زندان را برای انتقال مبارک به آن آماده کنند.

به نظر می‌رسد، اگر وزرات کشور مصر اقدام به انتقال مبارک از بیمارستان مرکز العالمی به طره کند به یکی از بزرگ‌ترین خواسته انقلابیون مصر تن داده است، چراکه مردم مصر این وزارتخانه را متهم به اعمال تبعیض رفتار با زندانیان کرده و خواهان اجرای اصل عدالت درباره مبارک از جمله محل بازداشت وی هستند.

این درحالی است که منابع آگاه تاکید می‌کنند، هر بار انتقال مبارک به دادگاه و بازگرداندن وی به بیمارستان مرکز العالمی 500 هزار پوند برای دولت مصر هزینه دارد.

کد خبر 159765
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز