همشهری‌آنلاین: دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در انتخابات مجلس نهم از قم نامزد شده است از حمایت قاطع مردم، روحانیون و گروه‌های سیاسی برخوردار است.

خبرآنلاین نوشت: بنا بر اخبار رسیده، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشست جمعه‌شب خود از نامزدی دکتر علی لاریجانی حمایت کرد. این در حالی است که علاوه بر مراجع عظام تقلید، تمامی تشکل‌های اصولگرا، نهادهای مذهبی، اصناف و اقشار مختلف مردم از وی پشتیبانی خواهند کرد.

علاوه بر لاریجانی، جامعه مدرسین از آشتیانی نماینده کنونی قم نیز اعلام حمایت کرده است.

از دیگر چهره‌های مطرح در قم، حجت‌الاسلام بنایی نماینده کنونی قم، حجت‌الاسلام ذوالنور جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه و وکیلی شهردار سابق قم هستند.

تشکل‌های سیاسی قم، برای دو کاندیدای دیگر این شهر، به دیدگاه واحدی نرسیده‌اند و جامعه مدرسین نیز هنوز نظر خود را در باره 2 کاندیدای دیگر اعلام نکرده است. جبهه متحد اصولگرایان قصد دارد علی بنایی را در لیست خود بگنجاند.

چندی پیش روحانیون بزرگ شهر قم از جمله چندتن از مراجع تقلید از رئیس مجلس خواستند برای دومین بار از این شهر نامزد شود.یادآور می شود در انتخابات مجلس هشتم نیز مراجع عظام تقلید، جامعه مدرسین و روحانیون برجسته از علی لاریجانی برای نامزدی در انتخابات قم دعوت کرده بودند.

کد خبر 159348
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز