سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۳
۰ نفر

نیویورک: یک مرد ژاپنی همزمان 4رکورد ‌جهانی سرعت خوردن غذا‌های گوناگون را جابه‌جا کرد. تاکرو‌ کوبایاشی قهرمان سرعت در غذا خوردن این بار در نیویورک آمریکا ‌14اسنک کرِمدار بزرگ را ظرف یک دقیقه خورد.

وی به این امر اکتفا نکرد و رکورد جهانی خوردن پاستا را نیز شکست. بعد از آن بود که 15همبرگر را ظرف 3دقیقه بلعید و 17‌هات‌داگ را نیز ظرف 12دقیقه خورد. وی درباره این رکوردشکنی می‌گوید:‌ این کار نیز مانند بسیاری از رکورد‌شکنی‌های دیگر نیاز به تمرین دارد و هر کسی به صرف پرخوربودن، نمی‌تواند به این رکورد‌ها نزدیک شود.

بزرگ‌ترین کنترل بازی

لیورپول: بزرگ‌ترین کنترل (دسته) بازی که 30برابر نمونه اصلی است در انگلستان ساخته شد. این کنترل که3.5 متر طول و 1.5 متر عرض دارد نمونه کنترل دستگاه‌های میکرو است. بن‌آلن مبتکر 23ساله این دستگاه 120کیلویی درباره آن می‌گوید: برای اینکه بتوانید با این کنترل غول‌‌پیکر قارچ‌خور (بازی مشهور میکرو) بازی کنید دست‌کم به یک همبازی نیاز دارید تا به موقع دکمه‌هایی را که از دسترس شما دور است، فشار دهد. گفتنی است ساخت این دستگاه که رکورد جهانی بزرگ‌ترین کنترل بازی جهان را نیز شکست حدود 5 ماه طول کشیده است.

محوشدن تدریجی دوچرخه

نیویورک: ویدئویی که از کنار هم گذاشتن 365عکس از دوچرخه‌ای که در یکی از خیابان‌های نیویورک قفل شده بود فراهم‌شده نشان می‌دهد که ظرف مدت یک سال میلادی چگونه اندک‌اندک اجزای آن ناپدید شده‌اند. البته تا روز صد و هشتادم خبری از مفقود شدن قطعات نیست. درست در روز صد و هشتاد و یکم قمقمه آب این دوچرخه ناپدید می‌شود. صندلی یا همان زین دوچرخه نیز در روز دویست و چهل و هفتم به سرقت می‌رود. گفتنی است این ویدئو نشان می‌دهد که دوچرخه یاد شده دارای چراغ‌قوه، سبد و حتی تلمبه نیز بوده است.

  • شنیدن صدای باکتری‌ها

مونیخ: کوچک‌ترین گوش جهان این امکان را به بشر می‌دهد که صدای باکتری‌ها را نیز بشنود. این گوش نانویی قادر است صداهایی تا 6‌برابر زیر سطح آستانه شنوایی گوش انسان را بشنود. این دستگاه کوچک برپایه یک نانو ذره طلا به اندازه 60‌ میلیونیم میلی‌متر (60‌ نانومتر) است. این دستگاه قادر است صداهایی در مقیاس میکروسکوپی فراتر از توانایی گوش انسان را تا سقف 60- دسی بل بشنود. گفتنی است به‌گفته مخترعان این دستگاه با استفاده از این گوش‌نانویی فصل جدیدی در علم آکوستیک آغاز می‌شود. همچنین علوم زیست‌شناسی نیز از آن بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 158179
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز