فلوریدا: پیرزن آمریکایی پلیس را در دستگیری متهم فراری کمک کرد. پلیس ایالت فلوریدا، در تعقیب متهمی فراری بود اما «ویلیس» 22ساله از دست آنان فرار کرد و وارد حیاط خانه پیرزن شد.

florida

خانم «گرانویل» که 64 سال دارد به پلیس گفت: شنیدن صدای بالگرد پلیس در آن موقع شب کنجکاوم کرد کناره پنجره رفتم که ویلیس را در حال فرار از میان حصارهای اطراف حیاط منزلم دیدم، اسلحه‌ام را برداشتم و به سمت حیاط دویدم. هفت‌تیر را به سمت ویلیس گرفتم و گفتم اگر می‌خواهی زنده‌بمانی تکان نخور. پلیس این ایالت، ویلیس را به اتهام فرار از دست پلیس، رانندگی بدون داشتن گواهینامه و حمل ماری‌جوانا و کوکائین دستگیر کرد.

خانه سبز

کارولینا: زوج هنرمندی با استفاده از قطعات سالم خودروهای فرسوده و پسماندهای قابل استفاده صنایع چوبی، خانه‌ای ساخته‌اند که انرژی آن از نور خورشید تامین می‌شود. خانه خانواده مک گی از 100 قطعه سالم از سقف خودروهای فرسوده ساخته شده است. آقای مک گی در مورد این خانه می‌گوید: تمام زوایای این خانه در راستای استفاده از فناوری‌های سبز و مواد بازیافت‌شده به‌منظور کمک به داشتن محیط‌زیستی سالم‌تر بنا شده است. گفتنی است بخش‌های پایینی دیوارهای این خانه مسکونی نیز از پوست درخت های صنوبری پوشانده شده که در واقع پسماند صنعت مبلمان در کارولینای شمالی بوده‌اند.

مار در دهان نوزاد

غزه: کودک 13ماهه‌ای بعد از گرفتن یک مار زنده سر او را گاز گرفت. مادر این نوزاد در این باره گفت: در حال آماده‌کردن شیشه شیر پسرم بودم وهنگامی که داخل اتاق شدم ناگهان ماری حدود30 سانتی‌متر را داخل دهانش دیدم. بعد از اینکه جیغ کشیدم مار را از دهانش خارج کردم و او را به بیمارستان بردم وگفتنی است پزشکان یکی از بیمارستان‌های شهر پس از معاینه این نوزاد گفتند: هیچ اثری از مارزدگی در بدن و دهان او وجود ندارد. همچنین به گفته دامپزشکان این مار به‌دلیل هوای سرد سم خود را ترشح نکرده و به کودک آسیبی نرسانده ‌است.

ردیابی مردگان

ایندیانا: مدیران مراسم تشییع جنازه در آمریکا از نخستین دستگاه «Igrave» رونمایی کرده‌اند که به بستگان فرد مرحوم در پیگیری ماهواره‌ای متوفی در قبرستان کمک می‌کند. تمامی افرادی که در گورستان یک و نیم هکتاری Preserve در ایالت ایندیانا به خاک سپرده می‌شوند، به یک دیسک فرستنده جی‌پی‌اس در مرکز تابوت خود یا درون قبر مجهز خواهند شد. این دستگاه‌ها که اندازه یک توپ هاکی هستند از باتری استفاده می‌کنند و تا سال‌ها قابل استفاده خواهند بود. گفتنی است به خانواده‌های این افراد نیز دستگاه‌های خوانش اطلاعات برای راهنمایی آنها به منطقه صحیح ارائه می‌شود.

کد خبر 158601
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز