چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

کانتیکت: دختر نوجوان آمریکایی به یک مامور پلیس پیامک زد و به او پیشنهاد فروش مواد مخدر داد.‌ این دختر که ساکن ایالت «کانتیکت» آمریکاست با فرستادن پیامک اشتباه به شماره یک افسر پلیس در دام ماموران افتاد.

sms

افسر پلیس نیز پس از دریافت پیام با دختر موادفروش در یک مرکز خرید قرار گذاشت و متهم و همدستش را دستگیر کرد. به گفته پلیس، این دختر که همراه با همدستش سرقرار آمده بودند پس از اینکه متوجه اشتباهشان شدند، پا به فرار گذاشتند اما پلیس در یک تعقیب و گریز توانست 2 متهم را به دام اندازد. پلیس این دو مجرم را به اتهام حمل موادمخدر و فروش آن به دانش‌آموزان دستگیر کرد.

پارچه تارعنکبوتی

لندن:‌ هنرمندی با استفاده از توانایی‌های ویژه عنکبوت‌های شکم طلایی بعد از 8سال موفق به طراحی و تولید شنلی از جنس تار عنکبوت شده است. در ساخت این اثر هنری بیش از یک میلیون عنکبوت شکم طلایی ماداگاسکار فعالیت داشته‌اند. قرار است این شنل شگفت انگیز در موزه V&A لندن به نمایش گذاشته شود. سایمون پیرز هنرمند نساج و طراح در این باره می‌گوید: در فرایند ساخت این پارچه، هر 23 هزار عنکبوت می‌توانستند فقط 25 گرم تار تولید کنند، این در حالی است که وزن نهایی شنل طلایی رنگ 5/1 کیلوگرم است؛ به بیانی دیگر یک میلیون و 380 هزار عنکبوت در بافت این شنل مشارکت داشته‌اند.

روبات احساساتی

ورشو: یک روبات لهستانی قادر است 9 احساس گوناگون را از خود به نمایش بگذارد. این روبات با نام EMYS قادر است حالت‌های روحی انسان‌ها از قبیل خشم، غافلگیرشدن، گیج شدن و غمگین شدن را به‌خوبی نمایش دهد. EMYS به وسیله یک گردن متحرک، 3 صفحه و 2 چشم می‌تواند 9 مدل مختلف از احساسات را به انسان‌ها انتقال دهد. روبات یاد‌شده با کمک قطعات متحرک احساسات خود را بروز می‌دهد. محققان بر این باورند که توسعه روبات‌هایی مانند EMYS با توانایی برقراری ارتباطات بدون کلام، جهشی بزرگ را در زمینه تعاملات روباتیک و انسانی به‌وجود خواهد آورد.

طولانی‌ترین آزمایش دنیا

سیدنی: «چکیدن قیر» نام آزمایشی است که طی 85 سال گذشته در حال اجرا بوده و از سال 1927 و توسط توماس پارنل فیزیکدان دانشگاه کوئینزلند در استرالیا آغاز شده است. قیر موجود در شیشه در دمای اتاق با سرعتی بسیار پایین جاری می‌شود. در حال حاضر این آزمایش به‌صورت آنلاین برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شده است. در 28 نوامبر سال 2000 هشتمین و جدیدترین قطره این قیر به درون ظرف چکید و یکی از محققان معتقد است که زمان چکیدن قطره بعدی به‌هیچ‌وجه قابل پیش‌بینی نیست. کامل شدن این آزمایش ممکن است در مجموع به 100سال زمان نیاز داشته باشد.

کد خبر 158310
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز