نوادا: یک شرکت تولید‌کننده آی‌پد به‌منظور نمایش سطح بالای ایمنی محافظ دستگاه خود، آن‌را از فضا به زمین پرتاب کرد و در کمال شگفتی دستگاه سالم ماند.

در ویدئویی که در اینترنت نیز به نمایش گذاشته شد دستگاه یاد‌شده به یک بالن هواشناسی متصل شد و در ارتفاع 30‌کیلومتری زمین که مرز فضا تلقی می‌شود، قرار گرفت. در پی ترکیدن بالن در اثر فشار ارتفاع، آی‌پد سرانجام به زمین سقوط کرد. محققان با استفاده از مکان‌یاب درون این آی‌پد، موفق به شناسایی آن در نوادای آمریکا شدند. گفتنی است قسمت بیرونی این دستگاه برای مقاومت در برابر ضربه‌های احتمالی از مواد بالستیک نظامی پوشیده شده است.

بلندترین لگوی جهان

ملبورن:‌ مرد استرالیایی بلندترین لگوی جهان را به ارتفاع 5متر و 70سانتی‌متر ساخت. این لگوی 250هزار تکه‌ای جزئیاتی شامل فضانوردان کوچک و مخزن‌های سوخت‌رسانی و ... را نیز دارد. این پدر که صاحب دو پسر دوقلو است درباره خودش می‌گوید:‌ من هرگز بزرگ نشده‌ام.او برای بازسازی فضاپیمای آپولو11با آجر‌های پلاستیکی حدود 250ساعت وقت صرف کرده است. گفتنی است او که خود را ملقب به مرد آجری کرده تا به حال برای خلق مدل‌های زیبا جایزه‌های بسیاری در فستیوال‌های گوناگون دریافت کرده است. وی برای ساخت یک لگوی دیگر بیش از 300هزار عدد آجر پلاستیکی به‌کار برده است.

اعجوبه 8ساله

بیرمنگام: پسر 8ساله‌ای که در 5سالگی نخستین وب‌سایت خود را طراحی کرده بود به‌عنوان اعجوبه رایانه شناخته شد. به گفته والدین جی ویلیامز او از 2سالگی مدام با رایانه کار می‌کرد. ابتدا مشغول بازی‌های رایانه‌ای بود اما پس از چند سال در مورد زبان رایانه نیز مشغول یادگیری شد و سرانجام در 8سالگی توانست با نوشتن برنامه‌‌ای در مورد تشخیص هویت در محیط اینترنت جوایزی را دریافت کند. سارا مادر 36ساله وی در مورد پسر خود می‌‌گوید: مهم‌ترین معضل جی تماس‌های بسیاری است که دوست و آشنا با او می‌گیرند تا مشکل رایانه آنها را حل کند.

پنگوئن سفید

قطب: زیست‌شناسی که در منطقه قطب جنوب مشغول عکاسی از پنگوئن‌ها بود عکسی از یک پنگوئن نایاب مشهور به پنگوئن سفید گرفت. البته رنگ پر‌های این پنگوئن تحت‌تأثیر یک جهش ژنتیک با عنوان ایزابلینیسم به این شکل در آمده است و به همین دلیل یک گونه جدا از پنگوئن‌های قطبی محسوب نمی‌شود. به گزارش نشنال‌جئوگرافیک، پس از ابتلا به این جهش، رنگدانه‌های پر به شکل روشن در می‌آیند و ممکن است این جهش به بچه‌های آن منتقل نشود. گفتنی است پنگوئن یاد‌شده به خاطر رنگ قهوه‌ای روشنی که دارد به پنگوئن بلوند نیز مشهور شده است.

کد خبر 157327
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز