فلوریدا: یک مجموعه‌دار (کلکسیونر) آمریکایی سکه یک سنتی متعلق به سال 1793را به قیمت یک میلیون دلار خرید.

به گفته کارشناسان مرکز حراجی که این سکه در آنجا فروخته شد، پرداخت چنین قیمتی برای یک سکه سابقه نداشته است. این سکه مسی پیش از اینکه فروخته شود توانست نظر بیش از 600کارشناس عتیقه را به‌خود جلب کند اما سرانجام قیمت یک میلیون دلاری که مجموعه‌دار آمریکایی برای آن پیشنهاد داد بقیه متقاضی‌ها را از تصاحب این سکه ناامید کرد. یکی از مسئولان حراج در این باره می‌گوید: این سکه قدیمی به‌دلیل نایاب بودنش به این قیمت شگفت‌انگیز فروخته شد.

همسفر اسکلتی

واشنگتن: پلیس ایالت واشنگتن آمریکا هیچگاه تصور نمی‌کرد هنگامی که مردی را به‌دلیل رانندگی با سرعت بالا تعقیب و خودرواش را متوقف می‌کند با یک اسکلت انسان به‌عنوان همسفر این راننده مواجه می‌شود. البته برایان‌استیم در مورد این همسفر عجیب به پلیس گفت: همکاران شما اجازه تردد خودرو‌های تک‌سرنشین را در این مسیر نمی‌دادند و من هم به ناچار از این اسکلت مصنوعی به‌عنوان همسفر استفاده کردم، پیش از این برای این کار یک عروسک خریدم اما سپس تصمیم گرفتم یک اسکلت مصنوعی خریداری و لباس بر تنش کنم.

اتاق شکلاتی

مسکو: در یکی از مراکز خرید کشور روسیه اتاقی وجود دارد که تمام وسایل داخل آن از شکلات ساخته شده است. این اتاق شکلاتی در مرکز خرید «کالینینگراد پلازا» دارای میز و صندلی و حتی فرش‌ها‌یی به مساحت 20‌مترمربع از جنس شکلات است. النا‌کلمنت مجسمه‌ساز در این باره می‌گوید: این اتاق با استفاده از 420‌کیلوگرم شکلات تیره و روشن ساخته شده است. گفتنی است تا به‌حال هزاران گردشگر برای دیدن این اتاق به این مرکز خرید آمده‌اند. برای ذوب نشدن وسایل این اتاق همچنین دمای محیط همیشه سرد نگه داشته می‌شود.

لباس تلویزیونی

نیویورک: یک مهندس برق آمریکایی در اقدامی عجیب دست به ساخت لباسی زده که در حقیقت یک تلویزیون ال‌ای‌دی قابل پوشیدن است. دیوید‌فوربس نخستین کت ویدئویی خود را در سال 2009‌با استفاده از مجموعه‌ای از صفحه نمایش‌های ال‌ای‌دی ساخت. وی اکنون این لباس را به یک جلیقه کاهش داده تا کمتر برای مردم احساس ناامنی ایجاد کند. هزینه این لباس اکنون 20‌هزار دلار برآورد شده است. فوربس برای صدای تلویزیون ساخته شده، یکی دیگر از اختراعات خود را که شامل یک لوله و یک جفت بلندگو است با سیم به این لباس وصل کرده است.

کد خبر 156721
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز