همشهری آنلاین: سفیر دانمارک در تهران به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا در پی تصویب تحریم‌های اروپا علیه ایران به وزارت خارجه فراخوانده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، در پی تصویب تحریم‌های جدید شورای وزیران اتحادیه اروپایی علیه ایران در نشست سوم بهمن 1390، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، روز سه‌شنبه سفیر دانمارک در تهران را به عنوان نماینده ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا به وزارت خارجه فراخواند و مراتب اعتراض شدید ایران را به این تصمیم غیرمنطقی اعلام کرد.

در این دیدار علی‌اصغر خاجی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان، وضع چنین تحریم‌هایی را اقدامی نامعقول و فاقد توجیه منطقی دانست و اظهار داشت: نیروهایی در داخل اتحادیه اروپایی به تبعیت از سیاست‌های آمریکا و با اتخاذ رویکردی خصمانه درصدد تنش‌آفرینی در روابط با جمهوری اسلامی ایران هستند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌‌ای و همکاری‌های گسترده و کم‌سابقه جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پیشگامی ایران اسلامی در پیگیری اصول عدالت‌خواهی و تحکیم صلح و ثبات بین‌المللی را یادآوری کرد و افزود: ملت ایران بارها ثابت کرده که هرگز تحت فشار و اقدامات ظالمانه حاضر به دست کشیدن از حقوق مشروع و قانونی خود نیست و مسلماً در آینده نیز تسلیم چنین روش‌هایی نخواهد شد.

خاجی همچنین تأکید کرد که مسئولیت عواقب این تصمیمات نسنجیده و بحران‌آفرینی‌ها به عهده اتحادیه اروپایی خواهد بود.

سفیر ریاست دوره‌ای اتحادیه در تهران نیز قول داد مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران نسبت به این تصمیم را به مقامات اتحادیه اروپایی منتقل کند.  

کد خبر 158126
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز