همشهری آنلاین: مجری شبکه تلویزیونی کانترا چانال یونان در برنامه دوشنبه شب خود با اشاره به تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم خرید نفت از ایران، آن را به ضرر یونان و بدترین خبر روز دوشنبه قلمداد کرد.

پرچم یونان

«ترانس کویک» مجری برنامه این شبکه با انتقاد از عملکرد اتحادیه اروپا در مورد فشار بر اعضای این اتحادیه بمنظور تصمیم به تحریم خرید نفت از ایران گفت: یونان حدود یک سوم از نفت خود را از ایران خریداری می‌کند ولی اتحادیه اروپا درواقع با اتخاذ تصمیم بر تحریم نفت این کشور به اقتصاد بیمار یونان لطمه فراوانی زده و این بدترین خبر روز دوشنبه بود.

وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد که همپیمانان اروپایی ما در راستای اعمال سیاست‌های خود، حتی حاضر به لطمه زدن به منافع یونان برآمده‌اند .

مجری برنامه این شبکه اضافه کرد: «استوروس دیماس» وزیر امورخارجه یونان و برخی دیگر از وزرای اروپایی که به نفت جمهوری اسلامی ایران وابستگی دارند، برخلاف میل باطنی و از روی اجبار حاضر به همکاری با اتحادیه اروپا شدند.

بر اساس گزارش ایرنا، این مجری در ادامه برنامه خود گفت: یونان بیش از یک سوم نفت خودرا از کشور جمهوری اسلامی ایران خریداری می‌کند و این تصمیم در واقع به اقتصاد کشورش بیش از پیش لطمه وارد خواهد کرد.

کد خبر 158105
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز