همشهری آنلاین: هزاران سوری با برگزاری تظاهرات خیابانی در دمشق، از ناظران اتحادیه عرب خواستند که گزارشی عادلانه در مورد بحران سوریه ارائه دهند.

سوریه

به گزارش پرس تی وی، این تظاهرات یک روز بعد از این برگزار شد که ژنرال محمد الدابی، رئیس سودانی هیات ناظران اتحادیه عرب، سوریه را به مقصد مصر ترک کرد. وی در مصر گزارشی از یافته‌های این هیات را در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه عرب ارائه خواهد داد.

اتحادیه عرب روز چهارشنبه اعلام کرد، این گزارش قطعی به مشکلاتی که ناظران ممکن است در دسترسی به نقاط بحران زده داشتند، اشاره می‌کند و همچنین در آن خواهد آمد که آیا ماموریت ناظران باید تمدید شود یا خیر.

یکی از تظاهرکنندگان حامی دولت گفت: ما امروز به این‌جا آمدیم تا بگوییم از تصمیمات و اصلاحات رهبران سوریه حمایت می‌کنیم. امیدواریم که گزارش اتحادیه عرب بی‌طرفانه باشد و حقایق را در مورد وقایع سوریه انعکاس دهد. من امیدوارم که ناظران تصویر واقعی وقایع در کشور ما را ارائه دهند.

بر پایه این گزارش، تظاهرکنندگان همچنین حمایت خود را از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و برنامه‌های اصلاحاتی وی اعلام کردند.

یکی دیگر از تظاهرکنندگان گفت: مردم سوریه سال‌ها شجاع و متحد بوده‌اند و ما از بشار اسد حمایت می‌کنیم.

آن‌ها از ارتش سوریه نیز به دلیل حفاظت از جان غیرنظامیان در مقابل گروه‌های مسلح تروریستی در این کشور تشکر کردند.

همچنین تظاهرات دیگری نیز در حمایت از دولت سوریه در شهر دیرالزور واقع در شرق سوریه برگزار شد.

سوریه از اواسط ماه مارس صحنه ناآرامی‌هایی بوده است که در جریان آن تظاهراتی هم در حمایت و هم علیه بشار اسد رئیس جمهور این کشور برگزار شد.

دمشق، قانون شکنان، خرابکاران و گروه‌های تروریستی مسلح را مسئول ناآرامی‌ها در سوریه دانسته و تاکید دارد که خشونت‌ها در این کشور از خارج طراحی می‌شوند.

کد خبر 157901
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز