همشهرِی آنلاین: رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی در مجلس با تاکید بر اینکه افزایش نرخ سود سپرده‌گذاری، تاثیر مثبتی بر کاهش نرخ ارز و تورم دارد گفت: مطمئنا در چنین شرایطی کنترل بازار و ممنوعیت خرید و فروش ارز بیرون از صرافی‌ها و مبارزه با دلالان تاثیر مثبتی در متعادل شدن نرخ ارز خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌ غلامرضا مصباحی‌مقدم اقدام بانک مرکزی برای افزایش نرخ سود سپرده‌گذاری را بسیار خوب خواند و گفت: این اقدام با دادن پیام مثبتی به مردم باعث می‌شود نقدینگی از بین مردم جمع شده و به تبع آن نرخ ارز، طلا و سایر مواردی که با هجوم نقدینگی آسیب می‌بیند، کاهش یابد.

وی با بیان این‌که اعلام خبر افزایش نرخ سود سپرده‌گذاری تاثیر مثبتی بر بازار خواهد داشت گفت: از سوی دیگر مطمئنا موضوع کاهش نرخ سود سپرده‌گذاری پیام منفی را به بازار می‌دهد، ولو این‌که در مقام عمل اجرایی نشود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه ابراز امیدواری کرد که شورای پول و اعتبار پیشنهاد بانک مرکزی برای افزایش نرخ سود سپرده‌گذاری را دنبال و اجرایی کند.

مصباحی‌مقدم همچنین با اشاره به اقدام بانک مرکزی برای مبارزه با دلالان و جلوگیری از خرید و فروش ارز بیرون از صرافی‌ها به ایسنا گفت: با وجودی که این اقدام دیر است اما جلوی ضرر را هر وقت بگیریم منعفت است ولو این‌که دیرهنگام این کار انجام شده باشد.

وی با بیان این‌که انتقادات شدیدی متوجه بانک مرکزی مبنی بر رها کردن مدیریت ارز وجود دارد گفت: در شرایط کنونی مهم آن است که بانک مرکزی بازار ارز را مدیریت کند که مطمئنا با این کار نرخ ارز به نرخ متعادلی خواهد رسید.

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس با بیان این‌که مجلس در مورد موضوع افزایش نرخ ارز نظارت‌های لازم را انجام داده است گفت: در این رابطه رئیس مجلس از رییس بانک مرکزی برای حضور در مجلس و ارائه توضیحات لازم فراخوان داد که آقای بهمنی حضور پیدا نکرد.

وی گفت: البته آقای بهمنی با حضور در کمیسیون اصل 90 توضیحات لازم را ارائه کرد و در این کمیسیون اعتراضات جدی مجلس به عملکرد بانک مرکزی اعلام شد.

کد خبر 157757
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز