یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۰۶:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای رژیم بحرین که عربستان از آن‌ها حمایت می‌کند، با حمله به عزاداران اربعین در شهرها و روستاهای این کشور، تعدادی را زخمی کرده‌اند.

بحرین

به گزارش پرس تی وی، نیروهای رژیم بحرین، روز شنبه (۲۴ دی، ۱۴ ژانویه) با شلیک گوله‌های صوتی و گاز اشک آور به معترضان در شهرهای سنابیس و ستره، حمله و تعدادی عزادار را بازداشت کردند.

به‌رغم برخورد خشونت آمیز رژیم آل خلیفه، اعتراضات علیه خاندان آل خلیفه همچنان ادامه دارد.

جسد یوسف احمد عباس، معترض بحرینی که گزارش‌های مربوط به مفقود شدن وی چهارشنبه 21 دی گذشته منتشر شده بود، روز جمعه (۲۳ دی، ۱۳ ژانویه) در سواحل جزیره امواج پیدا شد.

فعالان بحرینی می‌گویند عباس به علت شکنجه نیروهای رژیم بحرین در زندان جان خود را از دست داده است.

انقلاب بحرین از نیمه‌های فوریه ۲۰۱۱، با برگزاری اعتراضات گسترده و با الهام از انقلاب‌هایی که به سرنگونی دیکتاتورهای مصر و تونس انجامید، آغاز شد.

از زمان شروع انقلاب مردم بحرین تا کنون، ده‌ها نفر به دست نیروهای رژیم آل خلیفه کشته شده‌اند.

این درحالی است که نیروهای امنیتی صدها نفر از جمله تعدادی پزشک و پرستار را صرفا به دلیل مداوای انقلابیون زخمی، بازداشت کرده‌اند.

رژیم بحرین علاوه بر برخورد خشونت آمیز این رژیم با معترضان، از برخی از کشورهای همسایه خلیج فارس به رهبری عربستان برای اعزام نیرو به این کشور با هدف سرکوب بیش‌تر اعتراضات دعوت کرده است.

در همین حال گزارش ماه نوامبر یک کمیته مستقل در بحرین فاش می‌کند که رژیم آل خلیفه از خشونت علیه معترضان استفاده کرده است.

کمیسیون مستقل تحقیق بحرین ۲ آذر (۲۳ نوامبر) در گزارش خود اعلام کرد، نیروهای امنیتی بحرین از خشونت از جمله گرفتن اعتراف با توسل به زور علیه معترضان متوسل شده است.

این کمیته همچنین رژیم منامه را به شکنجه فعالان سیاسی و معترضان متهم کرده است.

کد خبر 157192
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز