چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۰
۰ نفر

ریاض: مرد عربستانی فرزند خود را در یک شبکه‌اجتماعی به حراج گذاشت. وی در حالی پسر خود را به مبلغ20‌میلیون دلار به‌حراج گذاشت که علت این کار را فقر شدید و مشکلات مالی بیان کرده است.

گویا دادگاهی در این کشور وی را از جمع‌آوری چک‌های برگشتی منع کرده است و او نیز به محض صادر‌‌شدن رای دادگاه فرزندش را به حراج گذاشته است. وی در این رابطه می‌گوید:‌ هر چه تلاش کردم هیچ‌یک از مقامات و مسئولان کشور گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات من نداشتند و سرانجام برای تامین زندگی همسر و دخترم دست به این کار زدم، هر چند از عواقب آن نیز باخبرم.

چرخ‌وفلک زدن کیلومتری

پکن‌: مرد کونگ‌فوکار چینی بدون توقف مسافت 3.5 کیلومتر را با حرکت چرخ‌وفلک طی کرد. جیاکای که لباس کونگ‌فو‌کارها را پوشیده بود فقط از یک جفت دستکش سفید برای صدمه ندیدن دست‌هایش استفاده می‌کرد. یکی از حاضران در این باره می‌گوید: ما بخشی از مسیر را برای دیدن وی دویدیم اما سرعت او از ما بیشتر بود و سرانجام از وی جا ماندیم. گفتنی است برادر ‌هوجیاکای 47ساله نیز در این مسیر وی را همراهی کرد. این حرکت و ثبت رکورد جدید حدود یک ساعت به‌طول انجامید. این مرد رزمی‌کار قرار است در آینده نیز رکورد‌های جدیدی در این زمینه ثبت کند.

سرقت در 7دقیقه

آتن: 2 تابلوی پیکاسو نقاش معروف ظرف 7دقیقه به سرقت رفت. سارقان برای وارد‌شدن به موزه شهر آتن مسیر بالکن را انتخاب کردند و بعد از اینکه آژیر‌ها را از کار انداختند به سرعت این دو تابلوی باارزش را با خود بردند. به گفته کارشناسان تابلو‌های یاد‌شده رنگ‌روغن بوده‌اند و ارزش مادی آنها قابل برآورد نیست. گفتنی است مسئولان این موزه هنگام عملی‌شدن نقشه سارقان در حال رسیدگی به امور تعمیرات موزه بودند. گویا علاوه بر تابلو‌های پیکاسو یک تابلوی مربوط به قرن شانزدهم اثر نقاشی ایتالیایی نیز به‌سرقت رفته است.

کفش‌شماری مغازه‌دار‌ها

بن: کینکت (یکی از متعلقات کنسول بازی مایکروسافت) قرار است به‌عنوان یک ابزار بازاریابی مؤثر به مغازه‌داران در شمارش تعداد مشتری‌ها کمک کند. محققان موفق به ساخت سیستمی موسوم به «بوت‌استرپر» (Bootstrapper) شدند که با استفاده از دوربین «کینکت» رو به زمین از طریق شناسایی کفش‌ها به پیگیری محل افراد می‌پردازد. آزمایش‌های اولیه نشان‌دهنده دقت 96‌درصدی این دستگاه است. این سیستم برای شمارش تعداد مشتری‌های واردشده به یک فروشگاه و محصولاتی که توجه بیشتری را به‌خود جلب می‌کنند در نزدیکی سطح زمین قابل نصب است.

کد خبر 157015
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز