همشهری آنلاین: مهاجم فرانسوی سابق تیم فوتبال منچستر یونایتد انگلیس اعلام کرده که قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2012 فرانسه کاندیدا شود و در حال تلاش است تا بدین منظور امضاهای لازم را در حمایت از خود به دست آورد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، اریک کانتونا، مهاجم سابق تیم فوتبال منچستر یونایتد انگلیس اعلام کرده که قصد دارد تا نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه شود و بدین منظور نیاز است که وی در حمایت از خود امضای 500 تن از مقامات برگزیده را تا پایان ماه فوریه به دست آورد.

وی بدین منظور نامه‌ای را به شهرداران فرانسوی فرستاده و در این نامه با توصیف خود به عنوان یک شهروند متعهد خواهان جلب حمایت آنها شده است.

کانتونا در نامه خود نوشته است: این تعهد، مرا مجبور می‌سازد تا با جدیت بیشتر و در عین حال احساس مسئولیت عمیق‌تر آن هم در زمانی که کشور ما با انتخاب‌های سخت و سرنوشت‌ساز روبه‌روست، سخن بگویم.

اریک کانتونا در این نامه که در روزنامه فرانسوی لیبراسیون به چاپ رسیده، فرصت‌های محدود موجود برای جوانان فرانسوی و نابرابری‌های اجتماعی که از نظر وی بسیار متعدد، خشن و نظام‌مند هستند را محکوم کرده است.

کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در اواخر آوریل در نخستین دور انتخابات به رقابت خواهند پرداخت و دو برنده اول در اوایل ماه مه دور دوم انتخابات را رقم خواهند زد.

هم‌اکنون براساس این نظرسنجی‌ها، فرانسوا اولاند، کاندیدای جناح سوسیالیست نسبت به نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری فرانسه پیشتاز است، حتی اگر اریک کانتونا بدون هیچ‌گونه حمایت حزب خاصی بتواند 500 امضای لازم را در حمایت از کاندیداتوری خود به دست آورد، اما عملا وی به عنوان یک کاندیدای مستقل هیچ شانسی برای رسیدن به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری نخواهد داشت.

کد خبر 156844
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز