رییس جمهوری اسلامی ایران با تسلیت سالگرد هجوم وحشیانه و هتک حرمت به حرمین مطهر عسگریین در شهر سامرای عراق، بمب‌گذاری دراین حرم و تخریب مسجد الاقصی توسط صهیونیستها را از یک جنس دانست.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد که روز سه شنبه 24 بهمن در جلسه رای اعتماد به‌فرد پیشنهادی برای تصدی وزارت دادگستری در مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، افزود: بمب‌گذاری درحرم مطهر عسگریین(ع) در شهر سامرا اتفاق نادر و ناجوانمردانه‌ای بود که در سایه اشغالگران و با حمایت آنان انجام شد.

رییس جمهوری تاکید کرد: آنها باید بدانند تخریب حرم امام معصوم(ع)، آنان را از گردابی که به واسطه اعمالشان در آن گرفتار شده‌اند ، نجات نخواهد داد. احمدی نژاد گفت: جنس بمب‌گذاری و تخریب حرم دو امام از جنس تخریب مسجد-الاقصی است و ما پشت سر این دو اقدام یک دست و یک خباثت و دشمنی با اسلام ناب را می‌بینیم.

رییس جمهوری باتاکید براینکه این اقدامات دشمنان اسلام را نجات نخواهد داد و گفت: عتبات عالیات و ائمه معصومین حلقه اتصال بشریت با خدا هستند و مورد عشق و لطف و محبت و عواطف پاک انسانها قرار دارند.

احمدی نژاد افزود: در همه مکاتب و مذاهب به رهبران مذهبی احترام می گذارند اما نظام سلطه واستکباری که به لحاظ اندیشه و فلسفه وجودی به پایان خط رسیده، برای نجات خود دست به‌اینگونه اقدامات وحشیانه می‌زند.

رییس جمهوری در ادامه به وضعیت امروز عراق اشاره کرد و گفت: اشغالگران عراق دیگر برای ملت این کشور و سایر ملتهای دنیا پیامی ندارند و اگر یک روز توانستند با شعار دمکراسی و حقوق بشر در اندیشه ملتها پیشروی کنند و عده‌ای را تابع خود کنند امروز دیگر هیچ پیامی برای ملتها ندارند.

احمدی نژاد افزود: اشغالگران امروز می‌خواهند بااتکا به اشغال و تخریب نمادهای مذهبی و ایمانی و دینی تسلط خود بر ملتها را تضمین کنند و طبیعی است که این اقدامات جز شکست و افول رهبران و عاملان آن نتیجه دیگری نخواهد داشت.

رییس جمهوری همچنین دربخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز پیروزی انقلاب از حضور پرشور و حماسی مردم در راهپیمایی روز ‪ ۲۲‬بهمن قدردانی کرد و گفت: درمحضر نمایندگان مردم از بزرگی، عظمت، هوشمندی،ایمان،موقع شناسی و وفاداری ملت ایران خاضعانه تشکر می‌کنم.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه ملت ایران با حضور حماسی خود موجب عزت اسلام و ایران و یاس دشمنان شدند،گفت: حرکت ملت ایران در ‪ ۲۲‬بهمن، پیامهای بسیار روشن و آشکاری داشت.

رییس جمهوری ادامه داد: اولین پیام ملت ایران این بود که انقلاب اسلامی پرشورتر و عمیق تر و گسترده تر باهمان زلال انقلاب ‪ ۵۷‬اما پخته‌تر و توفنده تر در ایران و جهان جاری است و ادامه خواهد داشت.

احمدی نژاد به‌حضور پرشور جوانان در راهپیمایی اشاره‌کرد و گفت: دیدیم که نسل سوم انقلاب با آگاهی در وسط میدان ایستاد و دیدیم که نسل سوم آگاه، عمیق و محکم پای همه آرمانها ایستاده و خود را وارث همه دستاوردهای انقلاب و حافظ همه آرمانهای ملت ایران می‌شناسد.

رییس جمهوری افزود: دیدیم که نسل هوشیار و پرنشاط با کوله باری از تجربه پدران خود در خط مقدم انقلاب ایستاد و این سرمایه انقلاب و نظام اسلامی است که گرد یاس و ناامیدی را بر چهره دشمنان توحید دو عدالت پاشید.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه ملت ایران پشت سر رهبری آگاه و فرزانه ایستاده است و از آرمانهای انقلاب دفاع می‌کند، گفت:سال گذشته مردم باشعار تاکید بر استیفای حقوق هسته‌ای به میدان آمدند و امسال باحضور پر رنگ و بی سابقه خود آخرین ترفندهای دشمن برای ترس و تفرقه را خنثی کردند و انقلاب را از یک گردنه بزرگ به سلامت عبور دادند.

کد خبر 15661

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز