دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

گروه سیاسی: محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در گفتگو با شبکه تلویزیونی «ای بی‌سی» آمریکا در پاسخ به این سؤال که آیا از حمله آمریکا بیم دارد یا خیر، گفت: ترس؟ چرا باید بترسیم؟ احتمال این حمله بسیار کم است.

وی افزود: ملت ما این مسئله را روشن کرده است که هرکس قصد حمله به کشور را داشته باشد، به شدت تنبیه خواهد شد.

رئیس جمهوری ضمن تاکید بر پرهیز از درگیری، خواستار خروج نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای خارجی از عراق به عنوان تنها راه تأمین صلح در این کشور شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، احمدی نژاد در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ای بی‌سی آمریکا گفت: ما از هرگونه درگیری و کشتار اجتناب و پرهیز می‌کنیم.

وی با اعلام این مطلب که بی‌ثباتی در عراق به همه کشورهای منطقه آسیب می‌زند، ادامه داد: به همین خاطر با حضور آمریکایی‌ها (درعراق) مخالفیم. به آنها می‌گوییم که این کشور(عراق) را ترک کنند، همه بیگانگان دیگر نیز باید این کشور را ترک کنند و نباید در عراق بمانند، به‌این ترتیب، شاهد استقرار صلح در عراق خواهید بود.

گفتگوی تلفنی با چاوز 

محمود احمدی نژاد و هوگو چاوز با یکدیگر تلفنی گفتگو و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهوری در این گفتگوی تلفنی که خبر آن را دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری منتشر کرد، تصریح کرد: حقیقت این است که ملت ایران امروز متحدتر، قوی‌تر و شجاع‌تر از 28 سال گذشته در پی تحقق آرمانهای انقلاب عزیز اسلامی‌است.

احمدی نژاد در این گفتگو ضمن تشکر از مواضع دوستانه ونزوئلا افزود: مردم با حضور عظیم خود بر خلاف تبلیغات رسانه‌های امپریالیستی بار دیگر همبستگی مستحکم مردم و مسئولان ایران را به نمایش گذاشتند.

همچنین هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا ضمن تبریک صمیمانه فرا رسیدن بیست و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌به ملت و دولت ایران، از حضور پر شکوه و عظیم ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن ابراز خرسندی کرد و آن را موجب غافلگیری دشمنان و عزت بیشتر مردم و رهبری شجاعانه و آگاهانه ایران دانست.

در این گفت و گوی تلفنی که به ابتکار هوگو چاوز انجام شد، رئیس جمهور ونزوئلا از حق مسلم جمهوری اسلامی‌در دستیابی به فناوری هسته‌ای صلح‌آمیز و استفاده از مزایای فراوان آن حمایت کرد.

کد خبر 15585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز