همشهری آنلاین: رانندگان متروی لندن در اعتراض به شرایط کاری و پایین بودن فوق العاده حقوق خود در روزهای تعطیل، از نخستین ساعات بامداد روز دوشنبه دست از کار کشیدند.

به گزارش ایرنا، اعتصاب رانندگان مترو، نظام حمل و نقل عمومی پایتخت انگلیس را مختل کرده است و برخی خطوط مترو به طور کامل تعطیل شده و برخی دیگر با حداقل ظرفیت کار می کنند.

اتحادیه صنفی رانندگان متروی لندن موسوم به ایسلف از چند هفته پیش برنامه اعتصاب اعضای خود را در روز دوشنبه که در انگلیس به عنوان روز باکسینگ دی مشهور می باشد، اعلام کرده است.

اکثر مردم انگلیس در این روز که یک روز پس از کریسمس - سالروز تولد عیسی مسیح(ع) - است، به خرید سال نو می پردازند و در واقع یکی از روزهای پر تردد برای ساکنان شهرهای بزرگ از جمله لندن است.

مقامات متروی لندن برای مقابله با این اعتصاب از دادگاه عالی خواسته بودند که برگزاری این اعتصاب را غیرقانونی اعلام کند ولی قاضی دادگاه روز پنجشنبه گذشته این درخواست را نپذیرفت و برنامه اعتصاب اتحادیه صنفی رانندگان مترو را قانونی خواند.

اختلافات اتحادیه صنفی رانندگان مترو با شرکت متروی لندن سابقه دیرینه ای دارد و سال گذشته نیز اعتصاب مشابهی در روز باکسینگ دی برگزار شد که نظام حمل و نقل شهر لندن را مختل نمود.

امسال همزمان با روز باکسینگ دی و مطابق برنامه لیگ برتر انگلیس دو مسابقه فوتبال میان تیم های چلسی و فولهام و همچنین آرسنال و ولوز نیز باید برگزار می شد که به دلیل اعتصاب رانندگان مترو، بازی دوم به فردا موکول شده است.

سازمان حمل و نقل شهری لندن اعلام کرد که همه تلاش خود را برای تسهیل سفرهای مردم در روز دوشنبه به کار گرفته و تعداد اتوبوس ها را در مسیرهای پر رفت و آمد،افزایش داده است.

متروی لندن به عنوان مهمترین و گسترده ترین شبکه حمل و نقل پایتخت، روزانه بیش از سه میلیون مسافر را جا به جا می کند و پیش بینی می شود که بیش از نیمی از ظرفیت آن به دلیل اعتصاب در روز دوشنبه مختل شود.

اتحادیه صنفی رانندگان متروی لندن اعلام کرده اند که در صورت عدم تامین خواسته هایشان سه اعتصاب 24 ساعته دیگر را طی دو ماه آینده ترتیب خواهند داد.

کد خبر 155041
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز