یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

همشهری آن‌لاین – محمد رسولی: شرکت سامسونگ در رقابت با اپل اقدام به طراحی و ساخت تلفن همراهی کرده است که دارای قابلیت‌های آیفون معروف است.

سامسونگ Ultra Smart F700 که قرار است در کنگره ارتباطات بارسلونا به نمایش گذاشته شود، تقریبا تمام قابلیت‌های آیفون (iPhone) اپل را دارا است.

به دنبال طراحی و ساخت آیفون‌ توسط اپل و ورود این سازنده کامپیوتر به دنیای تلفن همراه، بسیاری از سازندگان تلفن همراه نیز با طراحی مدل‌های جدید، قصد دارند رقابت سختی را با این شرکت آغاز کنند.

آیفون‌ که قرار است از ماه ژوئن وارد بازار شود، دارای یک صفحه مانیتور نسبتا بزرگ از نوع لمسی است و کاربران می‌توانند با لمس صفحه، دستورات خود را اجرا کنند. همچنین قابلیت اتصال به اینترنت و پخش موزیک و فیلم را نیز دارد. نسخه حداقلی از سیستم عامل Mac OS X  نیز بر روی آن نصب است که می‌تواند بسیاری از کارها را انجام دهد.

F700 سامسونگ علاوه بر صفحه لمسی، دارای یک صفحه کیبورد است که به صورت کشویی باز می‌شود و کاربرانی که به کار با صفحه لمسی عادت ندارند، می‌توانند از آن استفاده کنند.

همچنین امکان اتصال به اینترنت، پخش موزیک و فیلم، کار با صندوق پستی،گرفتن عکس و به اشتراک گذاشتن عکس با دیگر کاربران را دارد. همچنین F700 از نسل سوم تلفن‌های همراه است و به همین دلیل سرعت بیشتری نسبت به آیفون ‌دارد و دوربین آن نیز 5 مگا پیکسل است، در حالیکه دوربین آیفون 2 مگا پیکسل است. 

در حالیکه قیمت آیفون 599 دلار اعلام شده است، مسئولان سامسونگ از اعلام قیمت نهایی F700 خودداری کرده و آن را به پس از کنگره بارسلون و واکنش متخصصان موکول کرده‌اند.

LG نیز ماه گذشته و برای رقابت با اپل مدل KE850 Prada ‌ را معرفی کرد که دارای صفحه لمسی است. KE850  با مشارکت یک شرکت ایتالیایی ساخته شده و قرار است تا ماه فوریه و با قیمت 780 دلار وارد بازار گردد.

سامسونگ سومین تولیدکننده بزرگ تلفن همراه در جهان پس از نوکیا و LG  است.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 15491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز