یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

همشهری آن‌لاین - محمد رسولی: در حالیکه تمام نگاه‌ها به Ipod اپل است و مایکروسافت نیز با " زون " قسمتی از بازار را به دست گرفته است؛ رقیب قدرتمندی به بازار آمده که می‌تواند هر دو آن‌ها را از میدان به در کند.

این رقیب قدرتمند  ARCHOS  است که به نظر می‌رسد علاوه بر توانایی‌های  Ipod ‌ و زون ، نارسایی‌های آنها را نیز برطرف کرده است.
Archos 604-WiFi که توانایی نمایش انواع فایل‌های صوتی و تصویری را دارد، با قیمت 450 دلار به بازار آمده است.

این ابزار که قابلیت  اتصال بی سیم به یک شبکه یا یک PC ‌را دارد، با اضافه کردن یک تیونر 100 دلاری، امکان ضبط برنامه‌های تلویزیونی را به شما می‌دهد.
این ابزار که دارای یک صفحه لمسی بسیار شیک و یک صفحه مانیتور LCD ‌ با سایز 4.3 اینچ است، حدود 10 اونس (310 گرم) وزن دارد که تنها نقطه ضعف آن محسوب می‌شود؛ زیرا این وزن برای یک Pocket PC ‌ زیاد به نظر می‌رسد( وزن Ipod حدود نصف این مقدار می‌باشد) همچنین هنگام اتصال مستقیم به یک PC و یا ارتباط بی‌سیم، به راحتی با ویندوز  XP‌ ارتباط برقرار کرده و می‌توان فایل‌های تصویری را در پوشه Video‌و فایل‌های صوتی را در پوشه MUSIC  آن قرار داد تا آنها را مورد استفاده قرار داد.
Archos توانایی پخش فایل‌های صوتی با فرمت MP3 ، WAV ، WMA و AAC را داشته و همچنین با فایل‌های ویدیویی MPEG-4‌ ، WAV   و  H.264 ‌نیز سازگاری کامل دارد. همچنین دارای هارد دیسک 30 گیگابایتی است که برای ذخیره کردن فایل‌های مورد نیاز، کافی به نظر می‌رسد. صفحه مانیتور آن نیز از نوع Touch Screen ‌بوده و کاربران می‌توانند منوها را با لمس اجرا کنند یا به صورت معمولی و از کلیدها استفاده کنند. همچنین دارای ورودی و خروجی S-Video  می‌باشد که می‌توان آن را به هر نوع دستگاه ضبط و پخش متصل کرد.
همانند اکثر دستگاه‌های مشابه توانایی کار با فایل‌های سایت اپل را دارا نیست ولی با فایلهای مایکروسافتی سازگاری کامل دارد. اطلاعات بیشتر را می‌توانید در سایت www.archos.com  مشاهده کنید.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 12229

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز