چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۵ - ۱۹:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اپل سه شنبه 9 ژانویه (19 دی) آیفون، محصول جدید خود را معرفی کرد و قیمت سهامش را به اوج تازه‌ای رساند.

شرکت اپل  9 ژانویه (19 دی) محصول جدیدش،آیفون، وسیله‌ای ظریف با صفحه‌ نمایشی بزرگ که قابلیت‌های یک تلفن‌همراه، یک آی‌پاد و یک پیام‌رسان فوری را ترکیب می‌کند، معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز استیو جیکوبز، مدیر عامل اپل در گردهمایی سالانه مک‌ورلد در سانفرانسیسکو، آیفون را به نمایش در آورد و با تشویق ایستاده حضار را در پایان سخنرانی‌اش روبرو شد.

سرمایه‌گذاران همچنین از 8 درصد بالارفتن قیمت سهام شرکت اپل خوشحال شدند؛ در مقابل قیمت سهام  شرکت‌های سازنده موبایل مثل پالم سقوط کرد.

آیفون شرکت اپل بدون کلید‌های ریزی که روی موبابل‌های هوشمند دیگر وجود دارد، تنها دارای یک دگمه منفرد و یک صفحه نمایش لمسی 9 سانتی‌متری است برای جابجایی بین پخش موسیقی و ویدئو، نشان‌دادن عکس، تایپ پیام‌های فوری یا تلفن کردن است.

استیو جابز در اشاره بر تاثیر فزاینده اپل بر بازار محصولات الکترونیک، گفت این شرکت کلمه "کامپیوتر" را از نامش حذف می‌کند.

اغلب محصولاتی که شرکت اپل می‌فروشد، اکنون در رده تکنولوژی موبایل قرار دارند، چه آی‌پاد و چه لپ‌تاپ که میزان فروششان بسیار بیشتر از کامپیوترهای رومیزی مک‌کینتاش شده است.

آیفون از برخی از ظریف‌ترین موبایل‌های موجود در بازار مثلا موبایل‌های شرکت موتورولا نازک‌تر است.

آیفون هنگامی که در ماه ژوئن(خرداد) آینده وارد بازار آمریکا شود قیمتی درحد  499 تا 599 دلار  خواهد داشت. انتظار می رود فروش‌ آی‌پاد در سه‌ماهه چهارم  سال 2007 در اروپا و در سال 2008 در آسیا آغاز شود.

شرکت Cingular Wireless که شرکت شماره یک ارتباطات بی‌سیم در آمریکاست و نیز واحدی از شرکت AT&T توافقی چندجانیه و انحصاری با اپل امضا کرده‌اند تا سرویس لازم برای آیفون را در آمریکا فراهم کنند.

جابز در سخنرانی‌اش گفت که اپل در سال 2008 می‌توانند 10 میلیون آیفون بفروشد که حدود 1 درصد بازار یک میلیارد دلاری در سال فعلی تلفن‌های همراه است.

جابز پیش‌بینی کرد آیفون  همان اثر دو محصول پرفروش قبلی اپل یعنی کامپیوترهای مک‌کینتاش و آی‌پاد، بر عایدی‌های این شرکت داشته باشد.

آیفون 11.6 میلی‌متر ضخامت دارد، امکان پنج ساعت گفتگوی تلفنی مداوم  و 16 ساعت پخش موسیقی دارد و دارای یک دوربین هم هست.

آیفون از سیستم عامل OS X اپل استفاده می‌کند و دارای یک مررورگر Safari برای دسترسی به اینترنت و استفاده از ای‌میل است که  می‌تواند گرافیک را اداره کند و با  سرویس‌های خارجی کار کند.

آیفون به شکل بی‌سیم از طریق WiFi به اینترنت متصل می‌شود و دارای بلو‌توث، یک تکنولوژی بی‌سیم کوتاه‌برد است که از هدست‌های بی‌سیم یا اتصال به وسائلی مانند پرینترها را حمایت می‌کند.

کد خبر 13030

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز