یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین- محمد رسولی: شرکت سیسکو به اپل یک هفته دیگر مهلت داد تا با گفتگو با این شرکت در زمینه آیفون به نقطه مشترکی برسند و پرونده بین این دو شرکت مختومه شود.

سیسکو، بزرگترین و معتبرترین تولید کننده تجهیزات شبکه‌های کامپیوتری در جهان، از بهار سال گذشته اقدام به تولید ابزاری به نام آیفون کرده بود (بخش لینکسیس سیسکو مسئول تولید آیفون بوده است) و با ورود آیفون معروف اپل، سیسکو مدعی شده است که این نام تجاری مختص آنها بوده و اپل اجازه استفاده از آن را ندارد.

سیسکو ماه گذشته و به دنبال بی‌اعتنایی اپل به درخواست‌های مکررش اقدام به شکایت از این شرکت در دادگاه سانفرانسیسکو کرد، اما با این وجود باز هم به اپل فرصت داد و اعلام کرد حاضر است که به صورت مشترک و با یک نام با یکدیگر کار کنند و هر دو شبکه را هم متصل کنند ولی ظاهراً جزئیات این درخواست مورد قبول مسئولان اپل قرار نگرفته است.

مسئولان اپل با احمقانه خواندن این درخواست اعلام کرده‌اند که این ادعای سیسکو جنبه واقعی ندارد زیرا آیفون تولید شده توسط سیسکو از شبکه اینترنت برای گفتگو استفاده می‌کند و در واقع سیستم VOIP یا صدا از طریق اینترنت است در حالیکه آیفون اپل، یک تلفن همراه است و از تکنولوژی تلفن همراه بهره می‌برد. در واقع این دو دستگاه از دو شبکه مختلف استفاده می‌کنند و امکان این‌کار وجود ندارد.

چهارشنبه هفته آینده یعنی 21 فوریه آخرین فرصت سیسکو به اپل است و باید منتظر اتفاقات تازه‌ای در این زمینه باشیم زیرا نام آیفون طبق قانون از سال 2000 متعلق به سیسکو است (از زمان خرید شرکت InfoGear Tech Corp. توسط سیسکو) و به نظر می‌رسد آیفون در شروع کار و با تمام هیاهوی ایجاد شده به مشکلی جدی برخورد کند.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 15998

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز