چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۷:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین-سید محمد تقی رسولی: به‌دنبال انتشار گزارشی مبنی بر فشار بیش از حد اپل بر روی کارگران چینی برای تولید سریعتر Ipod ، اعلام کرد هیچ عجله و فشاری بر روی خط تولید این محصول وارد نکرده است.

این شرکت همچنین اعلام کرد بدنبال عوامل انتشار این خبر خواهد بود و در صورت وجود هرگونه مشکل در کارخانه ، آن را برطرف خواهد کرد.

اپل از سال 2001 طی قراردادی با یک شرکت چینی ، تولید Ipod را بر عهده این شرکت قرارداده است . این عمل شرکت اپل به منظور کاهش هزینه‌ها و تولید سریعتر محصول بوده است.

در طی ده سال اخیر بسیاری از شرکتهای معتبر جهان ، کارخانه‌های خود را به چین انتقال داده‌اند تا با استفاده از نیروی کار ارزان و منابع و معادن موجود در این کشور ، از هزینه‌های خود کاسته و در نتیجه قیمت محصولات خود را کاهش دهند.

طبق گزارش منتشر شده ، شرکت اپل و شرکت چینی پیمانکار برای پیشرفت در تولید کارگران را با حقوق ماهیانه 50 دلار استخدام کرده و در شیفت‌های 15 ساعتی و شش روز در هفته از آنها استفاده می‌کند.

همچنین تعداد زیادی از نوجوانان نیز در این کارخانه‌ها به کار گرفته شده‌اند که سن آنها پایین تر از حد ذکر شده در قانون کار میباشد.

اپل حدود 50 میلیون Ipod ‌را در سال 2001 و پیش از شروع تولید انبوه به فروش رسانده بود و همواره از تقاضای بازار عقب بوده است.

کد خبر 2696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز