جمعه ۷ مهر ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین- سید محمد تقی رسولی: شرکت مایکروسافت اعلام کرد قیمت دستگاه زون (zune) این شرکت 249.99 دلار است.

به این ترتیب دستگاه زون که شکل ظاهری آن و توانائی‌هایش بسیار شبیه به Ipod  شرکت اپل است از لحاظ قیمت نیز تفاوت چندانی با آن ندارد .
بدین ترتیب مایکروسافت قصد ندارد با ارائه قیمت کمتر، بازار را از دست رقیب اصلی‌اش یعنی اپل خارج کند.
بسیاری از کارشناسان پیش از این اعتقاد داشتند که مایکروسافت تمام توانائی‌های Ipod ‌را در زون لحاظ کرده و با ارائه یک قیمت پایین‌تر،  بازار این موزیک ‌پلیر را از آن خود خواهد کرد.
اما مایکروسافت صراحتا اعلام کرده که دوست ندارد قیمت دلیل مراجعه مردم برای خرید زون باشد زیرا زون از نظر فنی و کاربردی قابلیتهای زیادی دارد و توانایی جذب مشتری را دارد.
مایکروسافت در واقع امیدوار است که زون به دلیل دو قابلیت بیشتری که نسبت به Ipod  دارد مورد توجه قرار گیرد.


زون دارای قابلیت به اشتراک گذاشتن موزیک بین دو دستگاه با سرویس بی سیم را دارد که کاربران می‌توانند به این ترتیب موزیک‌های خود را برای هم به اشتراک بگذارند. علاوه بر آن  کاربران زون در سرویس موزیک آن‌لاین مایکروسافت مشترک بوده و می‌توانند از آن استفاده کنند. این دو قابلیت در حال حاضر در Ipod  وجود ندارد و مایکروسافت امیدوار است کاربران به دلیل وجود این دو سرویس اضافه به سمت زون کشیده شوند.
مایکروسافت قرار است زون و همچنین سرویس فروش موزیک به صورت آن‌لاین خود را در 14 نوامبر امسال (23 آبان) راه اندازی کند.
 در این سرویس هر موزیک به تنهایی 99 سنت به فروش خواهد رسید. همچنین سرویس ماهانه این شرکت 14.99 دلار است که  با پرداخت آن کاربران می‌توانند در طول ماه هر کدام از 2 میلیون آهنگ موجود را گوش کنند. البته این سرویس فقط برای گوش کردن موزیک است که اصطلاحا اجاره موزیک نامیده می‌شود . برای خرید می‌بایست مبلغ بیشتری را بپردازند. البته مایکروسافت در سرویس خود سعی دارد کاربران را به اجاره موزیک ترغیب کند و از خرید بازدارد زیرا آنها می‌توانند پس از شنیدن و در صورت تمایل اقدام به خرید کنند. کاربرانIpod ‌ در حال حاضر فقط می‌توانند موزیک را خریداری کنند و امکانی برای اجاره وجود ندارد.
همچنین سرویس به اشتراک گذاری موزیک توسط کاربران نیز با روش جدیدی خواهد بود که مایکروسافت هنوز آنرا فاش نکرده است.
در سرویس‌های اشتراک گذاری موزیک توسط کاربران معمولا رعایت حق کپی‌رایت و همچنین اشاعه ویروس از بزرگترین مشکلات  است که مایکروسافت اعلام کرده در زون برای حل این مشکلات روشی را طراحی کرده است.
زون که با همکاری مایکروسافت و چند شرکت سخت‌افزاری مانند Creative ساخته شده است دارای 30 گیگا بایت حافظه می‌باشد و توانایی حفظ حدود 7500  موزیک را دارد؛ از نظر ظاهر بسیار شبیه Ipod ‌  است و دارای یک مانیتور 3 اینچی می‌باشد.
Ipod  دارای 30 گیگا بایت حافظه و مانیتور 2.5 اینچی است و به قیمت 249 دلار به فروش می‌رسد. اپل نسخه‌های دیگری از Ipod  را که دارای امکانات کمتری هستند نیز آماده کرده که با قیمتهای کمتری به فروش میرساند.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 4978

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز