دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۵ - ۰۶:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت سونی در ماه‌های اخیر مجبور به تعویض ‪ ۷‬میلیون باتری شده‌است که در لپ‌تاپ‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

در ماه‌های اخیر شرکت‌های دل، اپل و لناوو و اکنون توشیبا و فوجیتسو، فراخوان‌های میلیونی برای بازپس‌گیری و تعویض باتری‌ها ساخت سونی شده‌اند که در تولیدات آنها به‌کار رفته‌است.

به تازگی در ادامه فراخوان‌های گسترده شرکت‌های تولیدکننده لپ‌تاپ برای تعویض باتری‌های معیوب همگی ساخت شرکت "سونی" بودند، شرکت‌های توشیبا و فوجیتسو ناگزیر از فراخوان صدها هزار باتری لپ‌تاپ‌های خود شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شرکت توشیبا که ماه گذشته نیز ناگزیر از فراخوانی مشابه شده‌بود، اکنون ‪ ۸۳۰‬هزار باتری "سونی" مورد استفاده در چند مدل دیگر از لپ‌تاپ‌های خود را برای تعویض فراخوانده[سابقه موضوع] و شرکت فوجیتسو نیز ناگزیر شده است که در مورد تعداد نامشخصی از لپ‌تاپ‌های فروخته شده خود، اقدام مشابهی انجام دهد.

شرکت "سونی" تایید کرده‌است که اختلالات جزیی در روند ساخت باتری‌های یون لیتیومی این شرکت ممکن است سبب شود ذرات ریز فلز درون محفظه باتری با سایر اجزای آن تماس پیدا کند و سبب بروز اتصال، افزایش دمای باتری و در موارد نادر آتش سوزی در آن شوند.

شرکت "سونی" با اجتناب از انتشار ضرر و زیانی که در پی تعویض میلیون‌ها باتری ساخت خود متحمل شده، اعلام کرده‌است باتری‌های معیوب مربوط به نسل قبلی خط تولید باتری‌های یونی در این شرکت هستند و "سونی" در خط تولید جدید خود تا حد بسیار زیادی امکان بروز خطا در روند ساخت باتری‌ها را کاهش داده‌است.

روزنامه ژاپنی "آساهی" در گزارش جدید خود اعلام کرده است تخمین‌های اولیه نشان می‌دهد فراخوان این باتری‌ها هزینه‌ای در حدود ‪ ۲۵۴‬میلیون دلار بر شرکت "سونی" تحمیل کرده که امکان دارد این مبلغ به ‪ ۵۰۰‬میلیون دلار نیز برسد.

کد خبر 5183

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز