چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۵ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

شرکت فوجیتسو تا پایان ماه میلادی جاری فروش رایانه‌های لپ‌تاپی را که در آنها به جای استفاده از "هارد دیسک" از حافظه‌های "فلش" استفاده شده، آغاز خواهد کرد.

به گزارش سایت اینترنتی "پی‌سی‌ورلد"، فوجیتسو دو مدل جدید از رایانه‌های لپ‌تاپ خود را با حافظه‌های فلش ‪ ۱۶‬گیگابایتی و ‪ ۳۲‬گیگابایتی به بازار می‌دهد.

پیش از این دو شرکت سونی و سامسونگ نیز اقدام به فروش لپ‌تاپ‌های مجهز به حافظه‌های فلش کرده‌اند و فوجیتسو سومین شرکتی است که حافظه‌های فلش را به عنوان جایگزین هارددیسک‌ها معرفی کرده‌است.

حافظه‌های فلش در مقایسه با هارددیسک‌ها که سالهاست در رایانه‌ها جهت ذخیره اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای مزایای فراوانی هستند.

این حافظه‌ها برخلاف هارددیسک‌ها دارای هیچ قطعه متحرک و مکانیکی نیستند و به همین جهت برق کمتری مصرف کنند که سبب عمر بیشتر شارژ باتری لپ‌تاپ می‌شود.

حافظه‌های فلش به علاوه به دلیل نداشتن بخش‌های متحرک، احتمال آسیب دیدنشان نیز کمتر است و در هنگام فعالیت هیچ صدایی تولید نمی‌کنند و وزنشان نیز اندکی کمتر از هارد دیسک‌هاست.

از سوی دیگر، سرعت خوانده شدن اطلاعات از روی حافظه‌های فلش در مقایسه با هارددیسک‌ها بسیار بیشتر است که این امر سبب بالاآمدن(بوت شدن) سریعتر سیستم عامل در هنگام روشن شدن رایانه می‌شود.

تنها مشکل فعلی استفاده از حافظه‌های فلش، قیمت بالای آنها در مقایسه با هارد دیسک‌هاست به طوری که لپ‌تاپ مجهز به فلش ‪ ۱۶‬گیگابایتی شرکت "فوجیتسو" ‪ ۶۷۰‬دلار، و لپ‌تاپ مجهز به فلش ‪ ۳۲‬گیگابایتی همین شرکت ‪۱۳۳۵‬ دلار گران‌تر از نمونه‌های مشابه لپ‌تاپ‌های همین شرکت است که از هارد دیسک در آنها استفاده شده‌است.

کد خبر 6099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز