همشهری آنلاین: استیو جابز، مدیر عامل فقید شرکت اپل قرار است برای ابداع فروشگاه موزیک آی‌تیونز و ساخت آی‌پاد یک جایزه مخصوص گرمی (Grammy) از آکادمی ضبط ایالات متحده دریافت کند.

jobs grammy

به گزارش فوربز، این جایزه ماه فوریه 2012 یک شب قبل از برگزاری مراسم اهدای جوایز گرمی (Grammy Awards) به استیو جابز تعلق می‌گیرد.

این جایزه مخصوص، معمولاً برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که مستقیماً در ساخت و تهیه موسیقی دست ندارند اما ابداعات و اختراعات آن‌ها بر این صنعت تأثیر به سزایی دارد.

در حال حاضر فروشگاه موزیک آی‌تیونز بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین موسیقی جهان است و دستگاه پخش موسیقی آی‌پاد یکی از پرطفدارترین محصولات بازار خود به حساب می‌آید.

آکادمی ضبط آمریکا در بیانیه‌ای جابز را فردی هوشمند و پیشرو خواند که زمانی صنعت موسیقی به مبارزه با ابداعات وی پرداخت اما اکنون به پاس خدماتش به این صنعت، جایزه مخصوصی به وی اهدا می‌کند.

زمانی که استیو جابز فروشگاه موسیقی آی‌تیونز را معرفی کرد اکثر شرکت‌های بزرگ ضبط و پخش موسیقی راه‌اندازی آن را به منزله خطری برای کپی‌رایت محصولات خود معرفی کردند. اما نظر تمام آن‌ها بعد از سودآوری و استقبال بی‌سابقه کاربران آی‌تیونز تغییر کرد.

در حال حاضر آی‌تیونز شامل بیش از 20 میلیون آهنگ، یک میلیون پادکست تنها در آمریکا و 40 هزار موزیک ویدئو است.

کد خبر 154796
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز