همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز شنبه 21 بهمن، هنگام ورود به محل اجلاس چهل و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که امروز جهان بیش از هر زمان دیگری به امنیت نیاز دارد.

لاریجانی در گفتگو با خبرنگار ایرنا در مونیخ همچنین درباره حضور خود در این کنفراس و اهداف هیات ایرانی گفت: این کنفرانس به دنبال ایجاد صلح بین‌المللی است و امروز بیش از هر زمان دیگری نیز جهان به امنیت نیاز دارد.

وی افزود ما از منطقه‌ای می‌آییم که در بیست و چند سال گذشته بیش از پنج جنگ بزرگ در آن روی داده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران افزود: ما درد جنگ را حس می‌کنیم و معتقدیم اگر این کنفرانس بتواند به نشانه‌ها و نمادهایی برای دستیابی به صلح پایدار برسد، اتفاق بزرگ و فرخنده‌ای است و جای خوشحالی دارد.

لاریجانی در پاسخ به سخنان خانم آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که صبح شنبه خود هنگام افتتاح رسمی کنفرانس بار دیگر در سخنانی انتقادی از کشورمان خواست که در زمینه فعالیت‌های غنی‌سازی خود از مصوبات شورای امنیت سازمان ملل و نیز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تبعیت کند، گفت: ایران مسیر مشخصی را در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای خود دنبال می‌کند که این موضوع هم برای کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: فعالیت‌های هسته‌ای ایران تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد و ایران همچنان به تعهدات خود در معاهده ان پی تی پایبند است.

چهل و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ از روز شنبه با حضور بیش از ‪۲۵۰‬ نفر از مقامات و کارشناسان کشورهای مختلف جهان با سخنان آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان کار خود را آغاز کرد.

قرار است فردا (یکشنبه) و در دومین و آخرین روز این کنفرانس دکتر لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با موضوع امنیت در خاورمیانه برای حضار سخرانی کند.

وی همچنین قرار است با فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان و نیز خاویر سولانا هماهنگ‌کننده عالی سیاست‌های امنیتی و خارجی اتحادیه اروپا نیز دیدار و گفت و گو کند.

کد خبر 15459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز