اگر اتفاق خاصی رخ ندهد مصطفی دنیزلی مربی 62 ساله ترکیه‌ای، هفته آینده به تهران می‌آید تا هدایت پرسپولیس را بر عهده بگیرد.

مربی فوتبال

هفته گذشته بود که محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس سفری به ترکیه داشت و جلساتی را با دنیزلی برگزار کرد. هر چند دنیزلی در مصاحبه‌های اخیرش بحثی در مورد مسائل مالی نکرد ولی مهم‌ترین محور مذاکرات رویانیان با او، در مورد مبلغ و زمان قرارداد بود که طرفین به توافقاتی دست پیدا کردند. باشگاه پرسپولیس اما تمایلی برای رسانه‌ای‌کردن این موضوع ندارد و رویانیان گفته که هر وقت توافق رسمی انجام گرفت، از طریق سایت باشگاه اعلام خواهد شد.

آخرین اخبار حاکی از آن است که باشگاه پرسپولیس روز دوشنبه قرارداد این مربی ترکیه‌ای را تنظیم کرده و آن را به ترکیه فرستاده است. در این قرارداد توافقاتی که در ترکیه بین دنیزلی و رویانیان به‌وجود آمد قید شده ولی جزئیاتی باقی مانده که طرفین در تهران در مورد آن صحبت خواهند کرد. البته مهم‌ترین موضوع این است که پرسپولیس و دنیزلی در مورد مسائل مالی با یکدیگر به توافق رسیده‌اند و این مربی برای یک فصل و نیم هدایت پرسپولیس را بر عهده خواهد گرفت. هر چند باشگاه پرسپولیس تحت هیچ شرایطی مبلغ قرارداد دنیزلی را اعلام نخواهد کرد ولی خبرهای پشت‌پرده حاکی از آن است که این مربی برای یک فصل و نیم مبلغی بین 3 تا3.5 میلیارد تومان از باشگاه پرسپولیس پول خواهد گرفت.

مربی ترکیه‌ای که سابقه مربیگری در باشگاه‌های گالاتاسرای، آلمانیا آخن، کوکالی اسپور، فنرباغچه، مانیا اسپور، بشیکتاش، پاس تهران و پرسپولیس را دارد، ابتدای هفته آینده وارد تهران خواهد شد تا در تمرینات پرسپولیس حاضر شود. دنیزلی به احتمال فراوان از روز شنبه یا یکشنبه این تیم را تمرین خواهد داد تا پرسپولیس آماده حضور در نیم فصل دوم لیگ برتر شود.

به‌دنبال بازیکن

باشگاه پرسپولیس در روزهای گذشته مذاکرات خود را برای جذب چند بازیکن جدید آغاز کرده و مسئولان این تیم برای تقویت پرسپولیس قصد آوردن چند مهره جدید را دارند. در درون دروازه جدی‌ترین گزینه پرسپولیس وحید‌طالب‌لو است ولی این بازیکن به‌دلیل 8سال سابقه حضور در استقلال، برای پوشیدن پیراهن سرخ تردید دارد.

از طرفی باشگاه شاهین هم به این سادگی رضایتنامه طالب‌لو را نمی‌دهد و به باشگاه پرسپولیس گفته که درصورت جذب طالب‌لو باید مجتبی شیری و میثاق معمارزاده را در اختیار بگیرد. محمد‌محمدی هم دیگر گزینه پرسپولیس است که علی پروین دوشنبه شب با این دروازه‌بان تماس گرفت. محمدی اما در مورد فسخ قرارداد با داماش گیلان با امیر عابدینی اختلاف دارد و حاضر است فقط نیمی از پول دریافتی‌‌اش را به این باشگاه برگرداند. این در حالی است که عابدینی گفته محمدی باید تمام پولی را که گرفته، پس بدهد.

در خط دفاعی 2مدافع خارجی در فهرست پرسپولیس هستند، در ضمن ممدوتال بازیکن آفریقایی پرسپولیس هم از این تیم خواهد رفت و باشگاه دیگر تمایلی برای همکاری با او ندارد. ضمن اینکه پرسپولیسی‌ها برای تقویت دفاع و هافبک چپ در حال مذاکره با باشگاه‌های مس و شاهین هستند تا مهرداد پولادی و ایوان پتروویچ را جذب کنند. این در حالی است که احتمال اضافه شدن الونگ به پرسپولیس هم وجود دارد. پرسپولیس برای تقویت خط حمله به‌دنبال محمدرضا خلعتبری است ولی بعید به‌نظر می‌رسد موفق به جذب این بازیکن شود، به همین دلیل مسئولان این باشگاه قصد آوردن یک مهاجم خارجی را دارند.

پرسپولیس تمایل به جذب مهدوی‌کیا هم دارد ولی این بازیکن هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است. مهدوی‌کیا می‌گوید: «رویانیان با من تماس گرفت و صحبت کردیم اما اصلا معلوم نیست که بخواهم فوتبال بازی کنم. من در سن 32سالگی با وجود اینکه می‌توانستم ادامه دهم، از تیم ملی خداحافظی کردم و حالا نیز از لحاظ بدنی شرایط خوبی دارم اما احساس می‌کنم ذهنیت تماشاگر نسبت به من خراب شده و اصلا معلوم نیست به فوتبال ادامه دهم. در یکی دو روز آینده تصمیم نهایی را اتخاذ خواهم کرد.»

کد خبر 154443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز