همشهری آنلاین: لاتریبون بزرگترین روزنامه اقتصادی فرانسه از سوی دادگاه بازرگانی پاریس ورشکست اعلام شد.

بزرگترین روزنامه اقتصادی فرانسه ورشکست شد

به گزارش ایرنا، این روزنامه که به دلیل بحران مالی از پرداخت دیون خود به طلبکاران عاجز بوده است، روز دوشنبه از دادگاه تجاری پاریس خواست تا ورشکستکی این نشریه را اعلام کند.

دادگاه مزبور نیز روز سه شنبه ضمن اعلام ورشکستگی این روزنامه ، دستور داد تا اداره تسویه حساب ورشکستگان ، نظارت بر این روزنامه را تا زمان امکان یافتن خریداری جدید برعهده بگیرد.

اعلام ورشکستگی نشریه از سوی دادگاه در شرایطی اعلام می شود که روز سه شنبه نیز زمان تعیین شده برای مزایده فروش نشریه از سوی خریداران امتیاز آن به پایان رسیده است.

قراراست، نتیجه مزایده فروش نشریه تا ششم ژانوبه سال آتی میلادی مشخص شده و از میان پنج خریدار بالقوه آن یک نفر به شرط برخوردار بودن از شرایط عمومی لازم امتیاز آن را خریداری کند.

قرار است تا زمان مشخص شدن نتایج مزایده مربوطه ، روزنامه مزبور تحت نظارت مسوول قضایی تعیین شده به فعالیت های حرفه ای خود ادامه دهد.

به عقیده کارشناسان ، این روزنامه از چند سال پیش با مشکل مالی مواجه بوده ولی بحران جاری اقتصادی در اروپا و بویژه فرانسه سبب شد تا این روزنامه زودتر از آنچه که تصور می شد ، اعلام ورشکستگی کند.

این روزنامه که یکی از قدیمی ترین روزنامه های اقتصادی و مالی فرانسه است از سال 1950 میلادی پا به عرصه مطبوعات این کشور گذاشته و تا زمان اعلام ورشکستگی خود نیز به عنوان رقیب بزرگی برای لزاکو، دیگر نشریه اقتصادی فرانسه مطرح بود.

بدهی زیاد دلیل اصلی ورشکستگی این نشریه فرانسوی عنوان شده است .

این روزنامه تاکنون چندین بار به دلیل مشکلات مالی سهام خود را به مشتریان جدیدی واگذار کرده است.

نشریه در سال 2000 میلادی نیز به دلیل مشکلات مالی گریبانگیر به میزان چشم گیری کاهش داد که این امر سر آغازی برای ورشکستگی نشریه بود.

لاتریبون فروش نسحه های اینترنتی خود را از سال 2008 میلادی آغاز کرد، ولی با این حال نیز نتوانست 14میلیون کسری در بودجه خود را تا سال 2011میلادی جبران کند.

این درحالیست که پیش از این نیز فرانس لوسوار دیگر نشریه پرتیراژ فرانسوی برای مقابله با مشکلات مالی خود تصمیم گرفت تا اطلاع ثانوی چاپ کاغذی نشریه را متوقف و فقط به انتشار مطالبی در روزنت خود مبادرت کند.

کد خبر 154422
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز