جمعه ۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از شهروندان فرانسوی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری این کشورمقابل کاخ الیزه تجمع و تظاهرات کردند.

تظاهرات شهروندان فرانسوی مقابل کاخ الیزه

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز از پاریس، درحالی که تنها یک هفته به نشست مهم کشورهای موسوم به گروه بیست (G20) باقی مانده است، تعدادی ازساکنان پاریس با تجمع درمقابل ساختمان کاخ الیزه سیاست های فرانسه و آلمان را درمنطقه یورو زیر سووال بردند.

این افراد معتقدند که سیاست های اقتصادی نیکلا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان موجب تشدید بحران اقتصادی در منطقه یورو شده است.

برپایه این گزارش، حدود ده هزار نفر ازماموران پلیس فرانسه تامین امنیت نشست گروه 20 را که روزهای سوم و چهارم نوامبر(12و13 آبان ماه) در شهر کن برگزار می‌شود، برعهده خواهند داشت.

قراراست مخالفان سیاست های گروه 20 تظاهرات گسترده‌ای را پیش و درجریان برگزاری این نشست برپا کنند و از این روی ازهم اکنون تدابیر شدید امنیتی در شهر ساحلی کن تشدید شده است.

پیشترشهر زیبا و ساحلی کن به برپایی جشنواره سینمایی کن شهرت یافته بود اما بزودی به مرکزمهم تصمیم گیری های اقتصادی جهان تبدیل خواهد شد.

اتحادیه اروپا و منطقه یورو ماه ها است که زیر فشار سنگین بدهی های برخی کشورهای عضو قرار دارد و تصمیم های مرکل و سارکوزی نیز نتوانسته این فشارها را کاهش دهد.

اتحادیه اروپا درحال حاضر 27 عضو دارد که 17 عضو آن پول واحد اروپایی را نیز پذیرفته اند.

کد خبر 149629
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز