سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: تظاهرکنندگان علیه سرمایه‌داری تلاش کردند وارد ساختمان دفتر موسسه خدمات سرمایه گذاری مودیز در پاریس شوند.

تظاهرکنندگان فرانسوی ضدسرمایه داری با شعار کنایه آمیز ثروتمندان را نجات دهید تلاش کردند تا با سوار شدن به آسانسور به دفتر موسسه مودیز در طبقه سوم وارد شوند.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر تظاهرات امروز پاریس بخشی از تظاهرات جهانی است که از یونان تا وال استریت در نیویورک را فراگرفته است.

فرانسوا باروآ وزیر دارایی فرانسه در سخنانی رادیویی گفت بحران مالی یه تهدید جهانی است. این موضوع فعالیت شبانه روزی ما را به خود اختصاص داده است.

باروآ گفت فرانسه به جای اقدامات تکمیلی خواستار برداشتن گامی محکم است.

یک زن شرکت کننده در این تظاهرات گفت موسسه مودیز فقط به فکر منافع خود است. ما دیکتاتورهای بازار را محکوم می کنیم. ما این موسسات اعتبار سنجی را که نماد دیکتاتوری در بازار هستند محکوم می‌کنیم و می‌گوییم که ما خود می‌توانیم موسسات اعتبار سنجی اروپایی ایجاد کنیم که مردمی باشد.

یکی از ساکنان آتن پایتخت یونان هم گفت من از آنها می‌خواهم تا دولت کشورم را زیر فشار بگذارند تا تدابیر لازم برای بهبود اوضاع اتخاذ کند. امروز پنج درصد، فردا ده درصد و پس فردا پانزده درصد بهتر شود. اگر همه هر ماه پنج درصد بهتر شوند، همه به عنوان یک ملت بهتر خواهیم شد.

یانیس واروفاکیس تحلیلگر مالی گفت یونان همانند قناری گرفتار شده داخل معدن کار خود را شروع کرد. این قناری مرد و مرگ آن هشداری به بقیه کشورهای منطقه یورو بود. هم اکنون از این قناری جسدی باقی مانده است که گروه پزشکی داروهای مختلفی را روی آن آزمایش می کند بدون اینکه نتیجه ای داشته باشد.

کد خبر 149370
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز