همشهری آنلاین: موسسه‌های ملی بهداشت آمریکا (NIH) پس از آنکه یک هیات کارشناسی نظر داد که آزمایش پزشکی بر روی شمپانزه‌ها ندرتا مورد نیاز است، محدود کردن شدید استفاده از این حیوانات در پژوهش‌های پزشکی را خواستار شد.

chimpanzee

به گزارش رویترز رئیس NIH، فرانسیس کالینز، اعلام کرد این سازمان توصیه‌های جدیدی به انستیتو پزشکی آمریکا (IOM)، بخشی از آکادمی‌های علوم آمریکا، کرده است که بر مبنای آنها استفاده از شمپانزه‌ها در پژوهش‌هایی که هزینه آنها را این سازمان تامین می‌کند، به شدت محدود خواهد شد.

NIH در سال 2010 از  IOM خواسته بود، با توجه در دسترس بودن تکنولوژی‌های جدید که امکان کاربرد سایر روش‌های آزمایشی را فراهم می‌کنند، در استفاده از شمپانزه‌‌ها در پژوهش‌های پزشکی بازنگری کند.

گزارشی که این هفته یک هیات کارشناسی IOM منتشر کرد، توصیه کرده است استفاده از شمپانزه‌ها در پژوهش‌های پزشکی با بودجه دولتی، تنها به بررسی‌هایی درباره بیماری‌های مرگبار یا معلول‌کننده‌ ای محدود شود که در آن هیچ گزینه مناسب دیگری برای آزمایش وجود ندارد و آزمایش بر روی انسان‌‌ها به خاطر غیراخلاقی بودن امکان‌پذیر نیست.

این گزارش همچنین خواستار آن شده است که پژوهش‌های پزشکی بروی حیواناتی انجام شود که در مقابل انجام این آزمایش‌ها مقاومت نمی‌کنند و از تکنیک‌های استفاده شود که کمترین درد و ناراحتی را در آنها ایجاد کند.

اتحادیه اروپا نیز در سال 2010 آزمایش‌های پزشکی بر روی همه میمون‌های بزرگ، به جز مواردی که گزینه مناسب دیگری وجود ندارد، را ممنوع کرد.

کد خبر 154214
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز