همشهری آنلاین: همایش چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با محور بررسی تحولات هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، این همایش در محورهای بررسی تحولات و دستاوردهای هنرهای تجسمی ایران پس از انقلاب اسلامی، پژوهش‌های تطبیقی میان هنرهای تجسمی امروز ایران و تحولات جهانی هنر، نظریه‌پردازی در اصول و مبانی اندیشه هنر دینی در حوزه هنرهای تجسمی، گرایشات معنوی هنر درجهان معاصر با تاکید بر هنرهای تجسمی، بررسی زمینه‌های احیای ارزش‌های والای هنر ایرانی و اسلامی در هنر معاصر ایران، شناسایی منابع و مکتوب غنی هنر ایران و معرفی آنها، نقد و بررسی وضعیت آ‌موزش هنرهای تجسمی قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نقد و بررسی تحولات هنرهای تجسمی معاصر ایران با تاکید بر هنر دوره انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

پژوهشگران و علاقمندان برای شرکت در همایش باید مقالات خود را به زبان فارسی و انگلیسی تا 29 دی‌ماه از طریق سایت چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر www.irafestival.ir ارائه کنند.

محمد خزایی؛ دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر درباره موضوعات و محورهای همایش گفت: قرن بیستم عصر ظهور جنبش‌ها و مکاتب مدرنیستی در هنر غرب است، مکاتبی که تلاش می‌کردند با گریز از سنت‌های هنری گذشته بر پایه فلسفه‌های نوین آثار هنری متناسب باشرایط موجود پدید آورند.

در ایران نیز بعداز دهه 20 مدرن‌گرایی روحیه غالب حرکت‌های فرهنگی بود و مورد حمایت نهادها نیز قرارداشت اما با پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای از هنرمندان بر اساس عناصر هنر ایرانی و فضای معنوی فرهنگ اسلامی جریان هنر انقلاب ‌اسلامی را شکل دادند.

خزایی افزود: با توجه به اهمیت و جایگاهی که هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی دارد، ضروری است که جنبه‌های تحولات هنر انقلاب اسلامی تا امروز مورد بررسی قرار گیرد.

چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، پوستر، نگارگری، سفال و سرامیک، مجسمه‌سازی، تصویر سازی، کاریکاتور، و فیلم‌های تجسمی 10 بهمن تا 14 اسفندماه برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 154154

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز