همشهری‌آنلاین: هجدهمین برنامه نقد نغمه به نقد و بررسی موسیقی سریال مختارنامه اختصاص دارد که با امیر توسلی، آهنگساز اثر و سید علیرضا میرعلینقی،منتقد و پژوهشگر موسیقی در ساعت 17 و 30 روز یکشنبه 27 آذر در فرهنگسرای شفق(دانشجو) برگزار می‌شود.

مختارنامه

به گزارش همشهری‌آنلاین در این برنامه ضمن پخش برخی از قسمت‌های سریال مختارنامه آهنگساز اثر درباره ویژگی‌های این کار که به گفته او بیش از هزار دقیقه موسیقی فیلم برای‌آن نوشته شد سخن می‌گوید و سیدعلیرضا میرعلینقی هم در کنار آهنگساز به نقدو  ارزیابی فنی و کار خواهد پرداخت.

این آهنگساز کار ساخت موسیقی مختارنامه را از اردیبهشت 88 با سه ارکستر«پارسه»، «ارکستر کوبه‌ای نایریکا» و «گروه کر فیلارمونیک تهران» آغاز کرد که همزمان با پخش موسیقی این سریال واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت.

امیر توسلی علاوه بر موسیقی سریال مختارنامه تاکنون بیش از 50 موسیقی فیلم نوشته که از میان آنها می‌توان به فیلم‌های«کافه ستاره»،«مکس»هر دو به کارگردانی سامان مقدم، مجموعه تلویزیونی«گمشده» اشاره کرد.

دو نشست قبلی از  دور تازه مجموعه نشست‌های نقد نغمه به نقدو ارزیابی ردیف آوازی مرحوم نورالدین رضوی سروستانی و آلبوم پوئم‌سمفونی خرمشهر و حلبچه هوشنگ کامکار اختصاص داشت.

more گزارش همشهری‌آنلاین از شانزدهمین نشست نقد نغمه

more نقد‌آلبوم تازه هوشنگ کامکار در هفدهمین نشست نقد نغمه

 ورود به این نشست برای عموم آزاد است و علاقمندان می توانند برای حضور در این جلسه از طریق آدرس خیابان سید جمال الدین اسد آبادی- خیابان 19 - پارک شفق- فرهنگسرای شفق(فرهنگسرای دانشجو) مراجعه کنند.

کد خبر 153947
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز