سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نادر مشایخی ، رهبر ارکستر سمفونیک تهران در پنجمین نشست نقد نغمه سمفونی پیامبر اعظم ساخته شاهین فرهت را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

به گزارش همشهری آنلاین دراین برنامه که درساعت 17 روز 12 اسفند در فرهنگسرای شفق برگزار می شود، شاهین فرهت به عنوان آهنگساز ضمن بحث درباره این سمفونی و چگونگی ساخت آن به انتقادات و پرسشهای حاضران در نشست یاد شده پاسخ خواهد داد.

سمفونی پیامبر اعظم از جمله آثاری است که به سفارش مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما و به آهنگسازی شاهین فرهت ساخته شده است و در جشنواره موسیقی فجر نیز به رهبری نادر مشایخی از سوی ارکستر سمفونیک تهران اجرای صحنه ای شد.

این اثر با نوازندگانی از ارکستر سمفونیک  اوکراین به رهبری ولادیمیر سیرنکو د رهمان کشور ضبط استودیویی شده است.

سمفونی پیامبر اعظم (ص) در   44 دقیقه ای و چهار موومان تدوین شده است و در قالب دو سی دی باکلام و بی کلام از سوی انتشارات سروش به بازار موسیقی عرضه شده است.

مجموعه برنامه های نقد نغمه به همت موسسه نغمه شهر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار می شود و در آن آلبومها ونیز کنسرتهای مهم و تازه مورد نقد و ارزیابی منتقدان و اهل موسیقی قرار می گیرد.

در چهار نوبت اخیر دوکنسرت گروه کامکارها و ارکستر ملل و دو آلبوم گریز و فصل باران با  حضور آهنگسازانی چون هوشنگ کامکار، فریدون شهبازیان، سیاوش بیضایی، پیمان‌سلطانی و مجید درخشانی مورد نقد و ارزیابی قرار گرفته است.

کد خبر 16728

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز