همشهری آنلاین: غضنفر رکن‌آبادی ـ سفیر ایران در بیروت ـ با نجیب میقاتی ـ نخست‌وزیر لبنان ـ دیدار و پیرامون تحولات منطقه، توسعه همکاری‌های دو جانبه و تعیین مکانیسم اجرایی اسناد همکاری میان دو کشور گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات پیام رحیمی ـ معاون اول رییس‌جمهور ـ تسلیم میقاتی شد.

در این پیام برعلاقمندی ایران برای توسعه همکاری‌های دو جانبه، حفظ ثبات در منطقه، حمایت از مقاومت اسلامی و ملی لبنان تاکید شده است.

رکن‌آبادی بر موضع اصولی کشورمان در حمایت از ثبات، آرامش و وحدت ملی لبنان تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف بر  ضرورت استقرار کامل ثبات در سوریه تاکید کردند.

نخست‌وزیر لبنان ضمن تشکر از پیام معاون اول رییس‌جمهور آمادگی خود را برای توسعه همکاری‌ها اعلام کرد.

میقاتی از نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در تحکیم وحدت و حفظ استقرار در لبنان و منطقه به ویژه در مقطع زمانی اخیر تقدیر کرد.

نخست‌وزیر لبنان از مواضع خردمندانه کشورمان در حفظ وحدت میان مسلمانان و مسحیان و مقابله با برنامه‌های دشمنان برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی در منطقه و به‌ویژه در لبنان قدردانی کرد.

او با اشاره به 25 سند همکاری امضا شده میان دو کشور در سفر رییس‌جمهور کشورمان به لبنان و نخست‌وزیر وقت لبنان به تهران در سال گذشته، آمادگی کامل خود را برای اجرای مصوبات و توافق‌نامه‌های که به تایید نهایی هیات دولت لبنان رسیده اعلام کرد.

میقاتی هم‌چنین با برگزاری اولین اجلاس کمیته عالی همکاری‌های دو کشور در اوایل سال 2012 میلادی موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، در پایان این دیدار، سفیر ایران در جمع خبرنگاران مواضع ایران مبنی بر حمایت از خواسته اکثریت مردم سوریه برای انجام اصلاحات به رهبری بشار اسد ـ رییس‌جمهور سوریه ـ را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 153169
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز