همشهری‌آنلاین: سایت فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) پس از پایان یافتن رقابت‌های جام جهانی و انتخابی المپیک از عملکرد تیم ایران حاضر در این مسابقات تقدیر کرده است.

تیم ملی والیبال

تیم ایران در دوازدهمین دوره رقابت‌های جام جهانی والیبال با کسب عنوان نهمی به کار خود پایان داد. روسیه، لهستان و برزیل ضمن کسب جایگاه‌های اول تا سوم این رقابت‌ها به بازی‌های المپیک 2012 لندن راه پیدا کردند.

ایران در این رقابت‌ها با پنج پیروزی مقابل تیم‌های ژاپن، صربستان، لهستان، آرژانتین و مصر و 6 شکست مقابل کوبا، آمریکا، چین، برزیل، روسیه و ایتالیا به کار خود پایان داد.

به گزارش مهر، سایت فدراسیون جهانی والیبال در مطلبی که بر روی خروجی خود قرار داده به تقدیر از عملکرد تیم خولیو ولاسکو پرداخته است. در این مطلب آمده است: رقابت‌های جام جهانی 2011 والیبال اگرچه به پایان رسیده اما سفر ایرانی‌ها برای تبدیل شدن به یکی از بهترین تیم‌های جهان تازه آغاز شده است. آنها شاید با کسب جایگاه نهمی به کار خود در این مسابقات پایان داده باشند اما تجربه بسیاری زیادی از این رقابت‌ها به دست آورده‌اند که این موضوع به نفع جوانانی از جمله امیر غفور و پوریا فیاضی تمام خواهد شد.

در ادامه این مطلب آمده است: ایرانی‌ها می توانند به اهداف خود دست پیدا کنند. از زمانی که مسئولان فدراسیون والیبال ایران خولیو ولاسکو را به عنوان سرمربی تیمشان انتخاب کرده اند، موفق شده‌اند طعم قهرمانی آسیا را بچشند و به رقابت‌های جام جهانی صعود کنند. متاسفانه آنها در مراحل پایانی رقابت‌های جام جهانی عملکرد خوبی نداشتند با این حال هنوز این بخت را دارند که در رقابت‌های مقدماتی المپیک که در ماه ژوئن برگزار می‌شود، مجوز حضور در این بازی‌ها را کسب کنند.

هدف ولاسکو این است که تیم خود را به یکی از بهترین تیم‌های جهان تبدیل کند و آنها در این رقابت‌ها با شکست تیم‌های بزرگی چون صربستان، لهستان و آرژانتین نشان دادند که از چه توان بالایی برخورداند. ولاسکو تیم مرموز ایران را به یک قدرت بزرگ آسیایی با آینده‌ای بزرگ تبدیل کرده است.

 ایرانی‌ها بر این باورند که الان زمان آن فرا رسیده که رو به جلو حرکت کنند اما باید اشتباهات و ضعف‌هایی که در رقابت‌های جام جهانی انجام دادند را در ذهن داشته باشند. آنها دریافتند که این رقابت‌ها می تواند نخستین گام برای تبدیل شدن به تیمی خوب باشد چرا که فرصت بازی کردن با تیم‌های بزرگ مهیاست. ایرانی‌ها همچنین دریافتند که تک رقابت‌ها نمی‌تواند آنها را به هدفشان برساند بلکه آنها باید برای دیدارهای بیشتر با بهترین تیم‌های جهان تلاش کنند.

پوریا فیاضی در رقابت‌های قهرمانی جهان ثابت کرد که سطح والیبالش رشد کرده و زمانی که استعداد و ژرفای بازی وی در تیم به کار گرفته شود، این بازیکن می‌تواند مطمئن شود که بسیاری از بازیکنان جوان و خوب ایرانی می‌توانند بدون تردید آینده روشنی را برای تیم ایران رقم بزنند.

ولاسکو: عادلانه نبود؛ فدراسیون جهانی والیبال توضیح دهد

اما سرمربی تیم ملی والیبال ایران با انتقاد از چگونگی برگزاری رقابت‌های جام جهانی والیبال گفت: شرایط تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات عادلانه نیست و من از مسئولان فدراسیون جهانی مصرانه می‌خواهم تا این موضوع را بررسی کنند.

ولاسکو درباره شیوه برگزاری این رقابت‌ها گفت: فکر می‌کنم فدراسیون جهان والیبال باید جام جهانی را ارزیابی کند. سوال من این است که چرا شرایط همه تیم‌ها در این رقابت‌ها یکسان نیست و تنها در جام جهانی والیبال شاهد این موضوع هستیم. موضوع انتخابی المپیک بسیار با اهمیت است و در رشته والیبال با قهرمانی قاره‌ای نمی‌توان به المپیک راه یافت.

وی با انتقاد از میزبانی ژاپنی‌ها ادامه داد: چرا ژاپن می‌تواند بعد از ست دوم تا 10 دقیقه وقت استراحت بگیرد درحالی که سایر تیم‌ها فقط مجاز هستند از 90 ثانیه برای ریکاوری بهره ببرند؟ به نظر من این بی‌معنی است. همچنین زمانبندی مسابقات جای سوال دارد زیرا همه بازی‌ها پخش مستقیم تلویزیونی ندارند. به هر حال این نوع نگاه من به این مسابقات است که سوالات زیادی را برایم ایجاد کرده و از مسئولان فدراسیون جهانی مصرانه می‌خواهم تا به سوالاتم جواب دهند.

کد خبر 153037
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز