جمعه ۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

تیم ملی والیبال ایران با کسب 2 پیروزی با ارزش دیگر که در شهر اساکا مقابل لهستان و آرژانتین - دو تیم مدعی راهیابی به المپیک - به‌دست آورد، زنگ خطر را برای سایر مدعیان جام جهانی به‌صدا در‌آورده است.

والیبال

تیم ایران ابتدا روز پنجشنبه در مصاف با لهستان تیم سوم اروپا و لیگ جهانی در یک ماراتن والیبال همانند بازی تدارکاتی چند روز پیش به برتری 3 بر 2 رسید و صبح دیروز هم با همین نتیجه موفق به شکست آرژانتین، نایب قهرمان آمریکای‌جنوبی و دارنده مدال برنز المپیک 1988 سئول شد. تیم ایران پس از تمرینی که امروز پس از سفر به شهر فوکواوکا - میزبان بازی‌های مرحله سوم - داشت، صبح فردا در مرحله سوم این بازی‌ها با تیم آمریکا دارنده 3 مدال طلای المپیک روبه‌رو می‌شود. چین و مصر دیگر حریفان ایران در این مرحله خواهند بود. بازی‌های مرحله پایانی ایران نیز در برابر تیم‌های روسیه، برزیل و ایتالیا در توکیو انجام خواهد شد.

عبور از بلند‌قامت‌ها

تیم ایران در بازی با لهستان - بلندقامت‌ترین تیم بازی‌ها - تاکتیک متفاوتی نسبت به روز بازی با صربستان داشت. در این بازی ولاسکو با وجود میدان‌دادن به مهدوی، بیشتر از امیر حسینی در طول بازی استفاده کرد و دلیل آن هم تبحر پاسور اصلی ایران در ارائه پاس‌های ترکیبی و سرعتی برای عبور دادن توپ‌ها از دیوار بلند حریفی بود که نقطه قوت لهستانی‌ها محسوب می‌شد. درحالی‌که دفاع ایران متشکل از نادی و موسوی بیشترین نقش را در خنثی کردن حملات حریف برای پیروزی ایفا کردند، در حمله روی تور هم به سختی دفاع لهستان را آزار دادند و پوریا فیاضی و به‌خصوص مهدی بازارگرد با درخشش در حملات قدرتی در کناره آنتن راه پیروزی ایران را هموارتر کردند. در این بازی عنوان بهترین بازیکن میدان نصیب بازارگرد شد.

ایران در بازی با لهستان ست‌های اول و سوم را با نتایج 25 بر 23 و 25 بر 8 باخت، اما ست‌های دوم، چهارم و پنجم را به‌ترتیب 28 بر 26، 26 بر 24 و 15 بر 11 برد. آندریا آناستازی سرمربی ایتالیایی تیم لهستان در کنفرانس مطبوعاتی بعد از این مسابقه گفت: امروز یک پیروزی بزرگ برای ایران رقم خورد. وی افزود: خوشحال نیستیم چون تمرکز خود را در ست چهارم کاملا از دست دادیم و اشتباهات زیادی هم در دریافت و سرویس داشتیم. زندگی همین است؛ گاهی هم شکست می‌خورید. این فاجعه است، چون شانس پیروزی در این مسابقه را داشتیم. ولاسکو سرمربی تیم ملی ایران نیز با ابراز خوشحالی از این موفقیت گفت: ما از این برد بسیار خوشحالیم، زیرا تیم بسیار قدرتمندی را شکست دادیم.

پیروزی ولاسکو مقابل تیم ملی کشورش

ولاسکو در بازی حیثیتی مقابل تیم ملی کشورش در غیاب کمالوند ترکیب جدیدی را آزمایش کرد. در این بازی نیز ایران ست‌های اول و سوم را با نتایج 25 بر 15 و 26 بر 24 باخت، اما ست‌های دوم، چهارم و پنجم را به‌ترتیب 25 بر 21، 25 بر 16 و 15 بر 12 برد و به چهارمین پیروزی خود طی 5 بازی رسید. در این بازی عنوان بهترین بازیکن میدان نصیب حمزه زرینی شد. خولیو ولاسکو در پایان این بازی گفت: خیلی خوشحالیم. آرژانتین تیم جوانی بود و ما، هم خوب سرویس زدیم و هم سیستم دفاعی‌مان بی‌نقص عمل کرد و مهدوی نیز به‌عنوان یک پاسور خوب، عالی دفاع کرد.در همین حال خاویر وبر سرمربی آرژانتین عامل باخت تیمش را در خوب کار نکردن بازیکنانش در حمله و دفاع خواند.

تحسین FIVB و برناردی

ایران تاکنون با نمایش تحسین‌بر‌انگیزی که مقابل تیم‌های مدعی قهرمانی چون آرژانتین، صربستان و لهستان در کنار پیروزی برابر ژاپن، میزبان بازی‌ها داشته، نشان داده که در بازی‌های مرحله سوم که از فردا آغاز خواهد شد، حریف آسانی برای سایر مدعیان راهیابی به المپیک نیز نخواهد بود. سایت فدراسیون بین‌المللی والیبال(FIVB) در همین رابطه بعد از 2 پیروزی پیاپی تیم ایران مقابل لهستان و آرژانتین بار دیگر لب به تحسین تیم ایران گشوده و بخش مفصلی از صفحات خود را به تصاویر غرورانگیز شادی بازیکنان تیم ملی کشورمان همراه با گفت‌وگو با خولیو ولاسکو اختصاص داده است. برناردو لورنزو بازیکن نامدار ایتالیایی و بهترین بازیکن دهه 90 که در ژاپن از نزدیک بازی‌های جام‌جهانی را می‌بیند در گفت‌وگویی از ایران به‌عنوان پدیده جدید این جام یاد کرده و گفته که شیوه بازی ایران مرا به یاد ایتالیای دهه 90 می‌اندازد.

صعود ایران به رتبه پنجم

تیم ایران با کسب چهارمین برد خود در جام‌جهانی والیبال در پایان مرحله دوم به‌دنبال تیم‌های برزیل، روسیه و لهستان 12 امتیازی و ایتالیای 10 امتیازی با 9 امتیاز بالاتر از تیم‌هایی چون کوبا، آمریکا و صربستان در رتبه پنجم ایستاده است. در بازی‌های دیروز برزیل 3 بر 2 چین را برد، ژاپن 3 بر یک مغلوب لهستان شد، روسیه 3 بر یک مصر را شکست داد، کوبا 3 بر یک از سد صربستان گذشت و ایتالیا هم 3 بر یک بر آمریکا غلبه کرد.

کد خبر 152138
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز