یکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین پزشکان آمریکایی توصیه می‌کنند پلی فنول‌های موجود در پوست سیب با خاصیت ضدالتهابی بالایی که دارند می‌توانند اختلالات مرتبط با التهاب روده مانند کولیت را درمان کنند.

سیب

به گزارش ایسنا، این یافته که در مجله تخصصی «بیولوژی لوکوسیت» منتشر شده تاکید می‌کند آنتی اکسیدان‌های موجود در پوست سیب می‌توانند روی فعالیت سلولهای T در بدن موشهای آزمایشگاهی تاثیر بگذارند.

دکتر دیوید پاسکال، متخصص دپارتمان ایمونولوژی و بیماری‌های عفونی در دانشگاه ایالتی مونتانا در این باره می‌گوید: نتایج مطالعات ما نشان می‌دهد که یک محافظ طبیعی در پوست سیب وجود دارد و این محافظ می‌تواند با افزایش مقاومت سلولهای T ‌در برابر بیماریهای التهاب روده‌ای که یک بیماری سیستم ایمنی خودکار است، این بیماری را سرکوب کند.

همچنین این کارشناسان یادآور شدند: به نظر می‌رسد مزایای خوردن سیب برای بدن باز هم بیشتر از آن است که در گذشته تصور می‌شده است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، علاوه بر مزایایی که ریز مغذی‌ها و فیبرهای خوراکی موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها دارند این مطالعه معلوم می‌کند که حتی معمولی‌ترین محتویات موجود در سیب هم مواد بسیار مفیدی هستند که ارزشهای درمانی حیاتی و مهمی دارند.

کد خبر 153002
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز