این روزها موتور به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی شهری تبدیل شده و روز به روز در جامعه ما بر حجم پیشه‌ها و مشاغلی که از طریق این وسیله نقلیه امور خود را سامان می‌دهند، افزوده می‌شود.

موتور

موتور به‌دلیل جثه کوچکش از هر وسیله نقلیه دیگری بهتر می‌تواند در کوچه‌ها و خیابان‌ها حرکت کند و خدمات سریع تری را به شهروندان ارائه دهد. این همه درست اما متأسفانه فرهنگ استفاده از این وسیله نقلیه هنوز در جامعه ما جا نیفتاده و نیاز به فرهنگ‌سازی‌ بیشتری دارد. در این زمینه کافی است که در رفتارهای برخی همشهریان موتورسوار دقت کنیم تا متوجه شویم که گویی قوانین راهنمایی و رانندگی برای موتور سواران تنظیم نشده‌اند !

متأسفانه برخی از موتور سواران با نادیده گرفتن قوانین عبور و مرور شهری به دلخواه خود در سطح گذرگاه‌ها حرکت می‌کنند و همه حریم‌های شهری را برای خود مجاز می‌شمارند. این عکس، پیاده رویی را در کوچه مراغه واقع در خیابان استاد نجات‌اللهی نشان می‌دهد که پر است از موتورهایی که صاحبان آنها بدون توجه به محدوده پیاده‌ها، آنها را در آنجا پارک کرده و به‌دنبال کار خود رفته‌اند. با این وصف معلوم نیست که همشهریان پیاده‌ای که قصد گذر از حریم پیاده‌رو را دارند، چگونه قادر به عبور خواهند بود؟

کد خبر 152389
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز