از الفبای ادبیات اقتصاد و بازار‌یابی این است که ارائه‌کنندگان کالا و خدمات باید تمام سعی و توان خود را برای افزایش تعداد متقاضی و خریدار به کار گیرند.

سطح شهر

با وجود این شاغلان برخی مشاغل ثابت می‌کنند که موارد بسیار مهم‌تر از این مقوله نیز وجود دارد. برای نمونه برخی از آنها آگاهانه و با پیروی از وجدان خود مشتری‌های خود را فراری می‌دهند و اصول یاد‌شده را نقض می‌کنند. برای نمونه هر سال به محض آغاز بارش برف، روسای برخی بیمارستان‌های شهر دستور می‌دهند تا روی تمام کفپوش‌های لغزنده اطراف بیمارستان موکت پهن شود، نکند شهروندی روی این کفپوش‌ها لیز خورده و سَر از تخت بیمارستان درآورد. این در حالی است که برخی شاغلان تمامی اصناف حتی در همین حرفه پزشکی گاهی فقط به سود خود اندیشیده و سلامت دیگران را درنظر نمی‌گیرند.

برای نمونه در حال حاضر برخی داروخانه‌ها بیشتر برازنده نام داروفروشی هستند به‌طوری که در آنها از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را بدون نسخه پزشک می‌توان خریداری کرد، درحالی‌که روی جعبه اکثر دارو‌ها به روشنی فروش بدون نسخه پزشک ممنوع اعلام شده است. البته در این مورد خاص بی‌دقتی‌ خریدار به هشدار‌های پزشکی نیز در گسترش این فرهنگ غلط بی‌تاثیر نیست. به هر حال خود ما نیز اگر به ندای وجدان گوش کنیم مشاهده می‌کنیم که گاهی باید برای منصرف کردن و هموارکردن مسیر بازگشت مشتری از خرید کالا یا خدمات، مانند روسای برخی بیمارستان‌های یاد‌شده، فرش قرمز پهن کنیم.

کد خبر 152158
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز