همشهری آنلاین: یک نوجوان 12 ساله که به "استیو جابز مینیاتوری" معروف شده شرکتی را راه‌اندازی کرده است که برای دستگاه‌های "آی- فن" و "آی- پد" برنامه‌های جانبی توسعه می‌دهد.

فوتبال

"بیل هیولت" یکی از دو بنیانگذار شرکت "اچ. پی" سال‌ها قبل به مدت 20 دقیقه تلفنی با یک نوجوان 12 ساله ناشناس به نام استیو جابز درباره الکترونیک حرف زد.

در این مکالمه تلفنی، جابز به بیل هیولت گفت: "سلام. من استیو جابز هستم. 12 سال سن دارم و در دبیرستان درس می‌خوانم. می‌خواهم یک فرکانس شمار بسازم، می‌خواستم بدانم شما قطعات اضافی ندارید که در اختیار من بگذارید؟"

بیل هیولت مدیر HP قطعات مورد نیاز را در اختیار جابز گذاشت و در تابستان او را برای کار در خط مونتاژ شرکتش استخدام کرد.

همین تلاش اولیه سالها بعد از بنیانگذار اپل یک چهره "اسطوره" و "جادوگر" ساخت که جلوتر از زمان خود حرکت می‌کرد.

more

  استیو جابز استعفا داد / استیو جابز درگذشت / تیم کوک / جابز، روانکاوی یک چهره /

اکنون به نظر می‌رسد که پس از درگذشت جابز، نسخه مینیاتوری استیو جابز به بازار فناوری اطلاعات راه یافته است.

"استیو جابز مینیاتوری" یا "مینی استیو جابز" یک نوجوان 12 ساله به نام "توماس سوارز" است که مدتی است شرکتی را راه‌اندازی کرده که برای دستگاه‌های "آی- فن" و "آی- پد" برنامه‌های جانبی می‌سازد.

استیو جابز بزرگترین منبع الهام توماس بوده است. وی از زمانی که وارد پیش دبستانی شد با مفهوم رایانه آشنا شد و امروز که دانش آموز مقطع راهنمایی است شرکت کوچک نرم افزاری به نام Carrott-corp را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش مهر، براساس گزارش Wakeupnews، وی تاکنون در شرکت کوچک خود دو برنامه جانبی را توسعه داده است اما اکنون به این مسئله فکر می‌کند که بدون ترک بخش برنامه‌های جانبی وارد عرصه تولید سخت افزار نیز بشود.

وی در این خصوص گفت: "می‌خواهم به کار با Objective C ادامه دهم اما اکنون قصد دارم سخت‌افزارهایی را هم برای آی- پد و آی- فن بسازم. در این بخش، امکان یک بازار بزرگ را پیش رو می‌بینم."

به نظر می‌رسد در توماس هیچ چیز برای اینکه در آینده به یک "استیو جابز" واقعی تبدیل شود کم نیست به طوریکه علاوه بر استعداد شگفت‌انگیز این نوجوان 12 ساله در برنامه نویسی، همچنین روح یک رئیس واقعی نیز در وی وجود دارد به طوریکه "توماس" در کنفرانس "منهتن بیچ" از نرم افزارهای خود به همان شیوه‌ای رونمایی کرد که پیش از این خاص جادوگر اپل بود.

وی درحالی که بر روی گوش خود یک هدفن گذاشته و "آی- فن" و "آی- پد" را همانند دفترچه یادداشت در دست گرفته بود در این مراسم رونمایی گفت: "فکر می‌کنم که پسر جالبی هستم اما مطمئناً عجیب نیستم. دوستانم فکر می‌کنند من چالش انگیزم."

کد خبر 151095
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز