چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت ادوبی تولید نرم‌افزار فلش برای دستگاه‌های قابل حمل نظیر تبلت‌ها و گوشی‌های تلفن هوشمند را متوقف می‌کند.

flash

به گزارش گاردین، متن یک ایمیل که شرکت ادوبی به همکاران خود ارسال کرده نشان می‌دهد تولید این نرم‌افزار جنجالی که استفاده آن هم توسط شرکت اپل متوقف شده‌است به زودی به پایان عمر خود می‌رسد.

نرم‌افزار فلش سال‌ها یکی از محبوب‌ترین ابزارهای طراحان اپلیکیشن‌ها و صفحات وب بود. اما مشکلاتی نظیر سرعت و کارایی پایین و بالابودن حافظه مصرفی نرم‌افزارهای فلش برای دستگاه‌های قابل باعث کم شدن طرفداران آن شده است.

استیو جابز یکی از بزرگترین مخالفان استفاده از نرم‌افزار فلش بود و به علت کارایی پایین و مصرف بالای باتری اپلیکیشن‌ها و کلیپ‌های فلش استفاده از آن برروی سیستم عامل iOS‌ را به طور کامل متوقف کرد.

فلش در بین برنامه نویسان کامپیوترهای PC نیز مخالفان کمی نداشت. بسیاری از شرکت‌های فن‌آوری و برنامه نویسان از امنیت پایین فلش شکایت می‌کنند.

شرکت مایکروسافت که قرار است نسخه 8 سیستم عامل ویندوز خود را سال آینده عرضه کند می‌گوید مرورگر این سیستم عامل دارای افزونه اجرای فلش نخواهد بود.

به نظر می‌رسد خروج فلش از صنعت برنامه نویسی موقعیت مناسبی برای فن‌آوری‌های جایگزین نظیر HTML5‌ و نسخه‌های جدید جاوا اسکریپت و CSS  فراهم می‌سازد.

این فن‌آوری‌ها علاوه بر دارا بودن سرعت نسبتاً بالا دارای پشتیبانی ذاتی از پخش ویدئو نیز هستند.

ادوبی نیز اعلام کرده با پایان یافتن پروژه‌های برنامه نویسی فلش، تمرکز تیم‌های خود را برروی ساخت نرم‌افزارهای HTML5 متمرکز خواهد کرد.

کد خبر 150749

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز