همشهری‌آنلاین: نرم افزار طراحی و شبیه سازی شبکه مخابرات نوری مدیریت اطلاعات در مرکز تحقیقات مخابرات ایران با هزینه 200 میلیون تومان پیاده سازی شد و به اجرا در آمد.

fiber

استفاده از نرم افزار شبیه ساز شبکه مخابرات نوری به طراحان شبکه کمک می کند تا طرح مورد نظر خود را در شرایط واقعی شبیه سازی کنند و با مقایسه نتایج آن با اهداف طراحی در صورت نیاز با تغییر شبکه خود آن را بهینه کنند.

دکتر صادق عباسی شاهکوه، رئیس مرکز تحقیقات ارتباطات موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: نرم افزار یاد شده با هزینه یک دهم مشابه خارجی طراحی و تولید شده است.

وی اظهار داشت: پروژه 'طراحی و پیاده سازی نرم افزار طراحی و شبیه سازی شبکه مخابرات نوری با قابلیت تحلیل OFFLINE و مدیریت اطلاعات' با حمایت موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت برون سپاری تعریف شده و به اجرا درآمده است .

رئیس مرکز تحقیقات ارتباطات موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: این پروژه هم اکنون در مراحل پایانی است و محصول پیاده سازی شده در مرحله نهایی است.

عباسی شاهکوه اظهار داشت: این پروژه به صورت مشارکتی میان موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات و یک شرکت دانش بنیان داخلی انجام شده است و هزینه مطالعات طراحی این محصول 200 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: چنین نرم افزارهایی به راحتی وارد کشور نمی‌شود و ارایه کنندگان آن به سختی و با چند برابر قیمت آن را به کشور می‌فروشند.

کد خبر 182276
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز