یکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه جواهرات هنری زوج هنرمند، تکتم فاضل و بهرام دشتی‌نژاد از 27 آبان در گالری گلستان بر گزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین،"باغ ایرانی" عنوان این نمایشگاه است که در آن بیش از یکصد قطعه جواهرات هنری براساس اشعارکهن پارسی مولانا و عطار، المان‌های معماری، قصص و باورهای کهن ایرانی به تماشا گذاشته می‌شود.

جواهرات هنری "باغ ایرانی" تراش‌های ظریف و هنرمندانه بر طلا،‌ نقره،‌ فیروزه و سنگ‌های نیمه قیمتی است که تم‌های موضوعی مختلفی نظیر اشعار مولانا، منطق الطیر عطار و سنایی گرفته تا باورهای کهن ایرانی نظیر سیمرغ را در برمی‌گیرد.

علاوه بر اینها در "باغ ایرانی"جواهرات هنری ارائه می‌شوند که وامدار معماری ایرانی‌اند: "ارگ بم" و "بادگیرها" از این جمله‌اند.

نگاه این دو هنرمند جوان دیگر از جذابیت‌های "باغ ایرانی"است که مجموعه"درها"، "مرغ و پنجره"، "کبوترخانه" ، "برج کبوتر"،"مرغ و سرو" ... در این زمره‌اند.

فاضل و دشتی نژاد تک تک این آثار را طراحی و با دست اجرا کرده‌اند و در برگردان فرهنگ کهن ایران به زبان امروزین و زیبایی شناسی بصری آنها دقت وافر نموده‌اند به طور مثال جواهرات ظریف و کوچکی در این نمایشگاه به تماشا می‌گذارند که براساس اشعار آهنگین مولانا خلق شده‌اند و این روح ریتمیک در فرم اثر تجلی یافته است.

این زوج هنری در عین حال در طراحی آثار به خوشنویسی ایرانی و فرم‌های ناب خطوط و حروف فارسی نظر داشته‌اند.

تکتم فاضل فارغ التحصیل طراحی صحنه است و ازهشت سال پیش کار طراحی جواهرات را آغاز کرده است و دشتی‌نژاد همسر او در رشته مهندسی برق ادامه تحصیل داده و علاقه به مینیاتور ایرانی او را به این سمت کشانده است.

این زوج هنرمند تاکنون شرکت در هفت نمایشگاه انفرادی و دو نمایشگاه گروهی را در کارنامه خود دارند.

ترنج، گل و مرغ، بته جقه، مرغ و پنجره و انار از موضوعات اصلی آثار آنها است.

در مواردی دیده شده آنها در ارائه آثارشان داستان سرایی نیز کرده‌اند تا روح لطیف هنر ایرانی را به خوبی به نمایش بگذارند.

نمایشگاه جواهرات "باغ ایرانی" تا سوم آذر آبان در گالری گلستان دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 4 تا 8 شب از این آثار دیدن کنند .

کد خبر 151049

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز