چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه مجسمه تاها بهبهانی با عنوان "هو تاج شاهی بر سرم" در نگارخانه مؤسسه فرهنگی اکو برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه "هو تاج شاهی بر سرم" با آثاری از تاها بهبهانی روز جمعه 20 آبان با حضور استادان و پیشکسوتان هنرهای تجسمی و رئیس مؤسسه فرهنگی اکو در نگارخانه مؤسسه فرهنگی اکو گشایش می‌یابد.

این نمایشگاه در برگیرنده حدود 40 مجسمه برنزی است که اجرای بخشی از طرح‌های "هو حق" این هنرمند است.

استاد بهبهانی سال گذشته نمایشگاه مجسمه‌های برنزی را با عنوان "پرنده، قفل، رهایی" برگزار کرده بود که بسیار مورد توجه و استقبال هنرمندان و هنردوستان قرار گرفته بود.

تاها بهبهانی، نقاش و مجسمه‌ساز معناگراست که از سال 1350 آثار خود را با عنوان "پرندگان تاها" در بیش از 55 نمایشگاه‌ فردی و جمعی در داخل و خارج از کشور به نمایش گذاشته است.

او با پیوند بین هنر و عرفان، روح تازه‌ای به هنر امروز ایران بخشیده است و به برکت این نوع تفکر توانسته راهی نو به هنر امروز دنیا باز یابد.

این هنرمند معناگرا در جلد اول کتاب "پرندگان تاها" آثار خود را در فاصله سال‌های 1351 تا 1374 منتشر کرده است و تا به حال 65 کلکسیونر از 12 کشور، مجسمه‌های او را خریداری کردند.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار استاد بهبهانی با عنوان "هو تاج شاهی بر سرم" 20 آبان از ساعت 16 تا 21 در نگارخانه مؤسسه فرهنگی اکو برگزار می‌شود.

علاقمندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به نگارخانه مؤسسه فرهنگی اکو واقع در خیابان اقدسیه، کوچه ناز، پلاک 10 مراجعه کنند.

این نمایشگاه تا سوم آذرماه از ساعت 10 تا 20 (به غیر از شنبه‌ها) و روزهای سه‌شنبه 24 آبان و جمعه 27 آبان از ساعت 16 تا 20 دایر خواهد بود.

 

کد خبر 150724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز