همشهری آنلاین: گالری هلر که با مدیریت لیلا تقی‌نیا اداره می‌شود، آثاری از 5 هنرمند ایرانی را درکنار آثار هنرمندان برجسته خاورمیانه و اروپا قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا، آثاری که روز 12 آبان امسال در گالری هلر درمعرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت، از هنرمندانی چون مارینا آبراموویچ، متیو بارنی، فریدون غفاری، کامی یوسف‌زاده، شازیا سکندر، نیکزادنجومی، رامین حائری‌زاده، شهرام کریمی، یوسف نبیل، سیندی شرمن، ون لئو و اندی وارهول است.

گالری لیلا هلر که به تازگی به مکان جدیدی در خیابان 25 چلسی نیویورک انتقال یافته است، فعالیت مجدد گالری خود را در مکان جدید با نمایشگاه این هنرمندان و با عنوان "نقاب و آینه" آغاز خواهد کرد.

در مراسم افتتاح این گالری و نمایشگاه "نقاب و آینه" که مسئول برگزاری آن شیرین نشاط است، آثار برخی ستاره‌های بین‌المللی هنر و نیز برخی هنرمندان نوظهور از خاورمیانه، اروپای شرقی، آفریقا و ایالات متحده در کنار هم قرار گرفته است.

از قطعات برجسته‌ این مجموعه باید به عکس شماره ‌13 از سری "رسم خویشتنداری" از متیو بارنی اشاره و همچنین پرتره‌ کمیکی از سیندی شرمن که در سال 2000 خلق شده است.

از هنرمندان برجسته دیگر این نمایشگاه می‌توان به اندی وارهول اشاره کرد، که آثارش در حراج‌های دنیا به نمایش درآمده و فروش بسیار بالایی داشته است.

گالری "هلر" لیلا هلر واقع در نیویورک به لس‌آنجلس فرستاده شده است.

این گالری که در سال1982میلادی تاسیس شده و نقشی مهم در شناسایی و معرفی هنرمندان خاورمیانه و بخصوص ایران به مخاطبان آمریکایی داشته است.

لیلا تقی‌نیا ازجمله گالری‌داران خارج از ایران است که نمایشگاه‌های بسیاری از هنرمندان ایرانی مقیم آمریکا برپا کرده است.

پیش از این گالری هلر نمایشگاهی از عکس‌های فیروز زاهدی از سفر الیزابت تیلور به ایران را ارائه داده است؛ بازیگری که چند دهه پیش به ایران آمد و جالب اینکه با پوشش اسلامی در اماکن مذهبی همچون شاه چراع حضور یافت.

 

کد خبر 149838

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز