نمایشگاه سنگ انگاره غلامحسین سلیمانی‌فرد از ۱۵ تا ۲۰ مهر در فرهنگسرای اندیشه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ برگزار می‌شود.

نمایشگاه

به گزارش همشهری آنلاین، نمایشگاه سنگ‌انگاره غلام‌حسین سلیمانی‌فرد گزیده‌ای از مجموعه سنگ‌هایی با موضوعات مختلف است که از سال ۸۷ جمع‌آوری شده‌است. خطوط و طرح‌های نقش بسته روی سنگ‌ها هر کدام گویای تصاویری هستند که کاملا به‌صورت طبیعی و بدون هیچ دخل و تصرفی شکل گرفته‌اند و برای حفظ اصالت سنگ هیچگونه پولیش و رزین و ... نخورداند. تصویر آنها برای همه قابل مشاهده و تشخیص است. علاوه براین سنگ‌های انتخابی در موضوعات مختلف از قبیل حیوانات، اشیا، نقشه کشورها و انسان‌ها در این نمایشگاه ارائه شده‌اند.

غلام‌حسین سلیمانی‌فرد درباره این نمایشگاه گفت: «همیشه به مناظر اطراف از دید زیبایی شناسی و تشبیه به صورت‌های مختلف نگاه می‌کردم. سنگ‌ها از رایج‌ترین اجسامی هستند که اطراف ما پیدا می‌شوند؛ در نما و کف ساختمان‌ها، تزیینات و... و. سنگی که ما به عنوان جسمی بی‌جان و بی‌روح توصیف می‌کنیم تصویری از زندگی دارد که به آن روح و معنا می‌دهد. معرفی این مجموعه به عنوان یک نمونه می‌تواند باعث افزایش توجه و کشف زیبایی در محیط زندگی شود.

این دقت و تفاوت نگاه باعث لذت بیشتر از محیط زندگی می‌شود، به هر شکل و کیفییت که باشد. این هنر، هنر طبیعت است. کشف و درک آن برای همه در دسترس است. نیازی به توضیح یا دوره آ موزشی ندارد و تنها وابسته به قدرت تخیل و میل به زیبایی است که در همه انسان‌ها وجود دارد. این راه را به همه توصیه می‌کنم. چه اهل هنر باشند و چه نباشند. هیچ دو نقشی در طبیعت شبیه به هم نیست. هر قدر بیشتر به طبیعت دقت و در آن کنکاش کنیم بیشتر می‌توان ایده‌ها و جلوه‌هایی از زیبایی و هنر را در آ ن یافت. وقتی در یک سنگ بشود چنین چیزهایی را پیدا کرد، ببینید چه زیبایی‌های دیگری را می‌توان از طبیعت الهام گرفت.»

فرهنگسرای اندیشه در خیابان شریعتی،نرسیده به  پل سید خندان،بوستان شهید منفرد (اندیشه) قرار دارد.

کد خبر 710421

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha