همشهری آنلاین - هلن صدیق بنای: طبیعت ما درونی از سنگ‌های زیبا دارد. سنگ‌هایی که عکاسان طبیعت آنها را در فریم‌های عکس خود، جمع‌آوری می‌کنند

از نظر زمین شناسی سنگ به موادی از پوسته زمین اطلاق می‌شود که از یک یا چند کانی که با یکدیگر پیوند یافته‌اند، درست شده‌است.

از نظر کوهنوردان و سنگ نوردان؛ سنگ یعنی عشق، مظهر لطف الهی و صعود به آسمان در اوج لذت است.

از نظر عکاسان طبیعت؛ پیدا کردن وجوه پنهان و گم شده خود...

از نظر من؛ سنگ مظهر مقاومت، صبوری، راز داری، سختی و زیبایی است.

نظر شما در باره سنگ چیست؟

در این سنگ‌های زیبا چه می‌بینید ؟ رنگ‌های سیاه، سفید، سبز یا خاکستری و... چه مرزی یا رمزی بین آنهاست؟

سنگ‌ها در زمین شناسی بر اساس نوع شکل گیری آن تقسیم بندی می‌شوند. مانند؛ سنگ‌های رسوبی، آذرین، سنگ‌های دگرگون و ...

هدف از این کوتاه، نمایش تصاویر زیبایی است که توسط یک عکاس طبیعت، شکار و جمع آوری شده است. کوین شافر یک عکاس حرفه ای حیات وحش و امریکای است.

او متخصص حفظ گونه‌های در معرض خطر و تهدید اکوسیستم در سراسر جهان است. کوین برنده جایزه عکاسی تاریخ طبیعی است.عکس‌های  او همه در نشریات علمی و محیط زیستی از جمله نشنال جئوگرافیک، اسمیتسونین، تاریخ طبیعی و حیات وحش ملی به چاپ می‌رسد.

اوهمچنین به طور منظم با سازمان حفاظت از محیط زیست به عنوان محافظ طبیعت و حیات وحش جهانی همکاری می‌کند و نیز عضو موسس اتحادیه بین المللی عکاسان حفاظت محیط زیست است.

او در وب سایتش می‌نویسد؛
من یک عکاس حیات وحش  و نیز مدافع حیات وحش و محافظ گونه‌های خاص و در معرض خطر در سراسر جهان هستم.. کارهای من در بسیاری از نشریات،  مجلات و سایت‌های طبیعتی، علمی و عکاسی به چاپ رسیده است. من عاشق کارم هستم و با آن زندگی می کنم.

عکاسی از سنگ یکی دیگر از فعالیت‌های کوین شافر است. حس و نگاه او در انتخاب هر یک از این سنگ‌ها بی نظیر است و نشان دهنده روح بلند و علاقه خاص او به طبیعت است.

به عکس‌های سنگی او که حس زیبایی را در آدمی بیدار می‌کند، به دقت نگاه کنید. آیا می توانید آنچه را او دیده است را ببنید؟

http://kevinschafer.com

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۵